BMW 316i

BMW 316i
Başlangıç Fiyatı
119,120 TL
Son Fiyat Değişimi
%15.99
Genel Değerlendirme
Maliyet
54 
Tüketim
52 
Performans
79 
Özellikler
71 
Çarpışma Testi Sonuçları
Teknik Özellikler
Silindir Hacmi1598 CC
Beygir Gücü136 HP
Maksimum Tork220 Nm
Maksimum Hız210 Km
0-100 Km Hızlanma9.2 sn
Şanzıman TipiOtomatik
Vites Sayısı8 ileri
Yakıt TürüBenzin
Şehir İçi Tüketim7.5 lt
Şehir Dışı Tüketim4.8 lt
Ortalama Tüketim5.8 lt
Km Başı Tüketim29 Krş
Yakıt Deposu60 lt
Co2 Emisyonu134 gr
Uzunluk4624 mm
Genişlik1811 mm
Yükseklik1429 mm
Boş Ağırlık1480 kg
Bagaj Hacmi480 lt
Karoser TipiSedan
Yıllık Vergisi 859 TL
Standart Donanımlar
Sürücü Hava Yastığı
Yolcu Hava Yastığı
Yan/Perde Hava Yastığı
ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
ESP (Elektronik Denge Sistemi)
ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
Park Sensörü / Sistemi
Elektronik Park Freni
Cruise Control (Hız Sabitleme Sistemi)
Hill Holder (Yokuş Kalkış Sistemi)
TPMS (Lastik Basınç Uyarı Sistemi)
Klima / İklimlendirme
Yol Bilgisayarı
Direksiyondan Kumanda Sistemi
Ön Kol Dayama Ünitesi
Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
Ön Sis Farları
Xenon Farlar
Çelik / Alüminyum Alaşım Jantlar
Navigasyon / Multimedya Sistemi
Start-Stop Sistemi
Sunroof / Cam Tavan
Deri Döşeme Koltuklar
Foto Galeri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
BMW 316i Resimleri
Yorumlar
semih15.04.2014
sitesinde donanım fiyatları yazmıyor yaa 119mılyarlık aracda ne var acaba ?
MUSTY121.03.2014
suan zorlayana %13 indirim bikle veriyorlar ellerindeki aracları satamıyorlar yeni c önümüzdeki ay geliyor tr ye bununla beraber bmw cok büyük bi kitlesini yeni c ye kaptıracaklardır yıl sonu dizel gelince dahada gidecektir
erdem12.03.2014
2006 ve 2009 arsası 3.16 i düşünüyorum tüpte ne kadar yakar benzinde ne yakar bana sorun cıkartımı bilgisi olup kullanan arkadaşlar varsa payaşıtlarsa memnun olurum. daha önce bir kaç yerden tüpte 20 krş yakıyor diye duymuştum dogruluk payı nedir
Fatih28.02.2014
Şuan bu aracı almaya çalışsak indirim yapıyorlar mı? bir taraftan da yakıttan dolayı dizel passat aklımı çeliyor.
kemal03.01.2014
önden çekişli araçlar daha avantajlıdır.nitekim kaygan zeminlerde nasıl çabaladıklarının örneklerini görüyoruz
mehmet02.01.2014
Bu araç kesinlikle c180 ve passat cc den daha iyi her yönüyle merso konfor olarak bir adım önde olabilir ama yakıt sürüş keyfi görselliği kasa olarak yeni olması vites olarak 316i memnun kalacağınız bir otomobil.5.5lt yakması düz bir yolda 100km hızla ulaşacağınız bir ortalama gördüm.fakat genelde uzun yolda 5.8-6.0 arası görürsünüz ş.içide ist sa 9-10 lt görmeniz normal diğer şehirlerde rahatlıkla 7-7.5lt yakarsınız trafik yoğun olmadığı bölgelerde
tutu11.12.2013
cc daha albenili ama şanzımanı sorunlu bmv şanzumanı en iyisi kalete olarak bmv
el cevap10.12.2013
görkem bey youtube otomobil yayıncılık yazın çıkan videolar arasında 3.16 ve passat cc nin hızlanma ve fren performansları var bmw cc den daha iyi sonuçlara imza attı. heybet istiyorsanız passat kalıte prestıj arıyorsanız tabıkıde bmw.
Görkem Çelik10.12.2013
VW Passat CC veya Bunun arasında kaldık hangisini alalım ?
mehmet uur25.08.2013
bu aracın donanımı mercedesten daha iyidir mercedes runflat lastikleri bile opsiyonel veriyo mercedesten fazlası vardır azı yoktur araştırın bakın en boşunda bile olmayan tekşey sunroof gerigörüş kamerası onun dışında kullandıkca farkını anlayacaksınız farkı kalitesi birde havası yeter
ahmet23.08.2013
esp ne demek arkadaşlar abs ile karıştırmayın. esp elektronik stabilite programı demektir. araba savrulsa kaysa devreye girer titreşimle ilgisi yoktur.
Haluk07.08.2013
Esp araca normal koşullarda müdahale etmez. Esp nin müdahalesi 4 teker fren sistemine bağımsız çalışır. Fakat asla sürate veya başka bir şeye bağlı titreşim veya benzeri bir duruma yol açmaz. 3 serisinde rüzgar sesinin fazlalığı haricinde hiç bir sıkıntı yok.
mustafa06.08.2013
bu araçlarda 130 sürati geçtimi direksiyonda titreme yapıyormuş doğrumudur serviz esp den dolayı yapar demiş benim aracımdada esp var ama aşırı süratlerde direksiyonu titreme yapmıyor.bu araçtan düşünüyordum ama vazgeçtim gibi böyle bir sorunla karşılaşan varmı
tulu06.08.2013
boş derken şimdiki 102bin tlik araç tr paqeketi
mehmet uur04.08.2013
316i aldım torku erken devirde başlıyo çokta şık indirim zamanı 82 almıştım 2012 model donanım zayıf olsada araba araba
musty01.08.2013
benim bildigim subatta yapılan indirimler genelde boş arabalara oluyormus diye hatırlıyorm umarım dediğin gibi olur acelem yok zaten subata kadar beklerim bu arac cok spor duruyor c180 yaslı işi gibi çok kararsızım ne yapsam
tulu31.07.2013
must acelen yoksa subatı gözle indirim yüzde 10 gibi oluyor o indirime full pakete veriri arabayı full al mış olursun
musty30.07.2013
bende bmw yeni kasa diye gözüme hoş görünüyor ama onunda donanımı cok düşük mercedesin yarısı kadar bile donanımı yok o yüzden cekiniyorm bmw ye girmeye c180 de her yerde var eski kasa tam ir muamma hersey yaaa suan ne yapacagımı bilmiyorm bana yardımcı olursanz sevinirim
sinan28.07.2013
Musty arkadaşım bir amcamda C180 var digerinde Yeni 320D,Mercedes kötü bir araç değil asla tamam güzel araçta BMW kadar'da değil istersen VOLVO S60'ada bak derim Dizel Otomatik gayet dolu araçları var neyse Bmw gerçekten çok konforlu kaliteli araç bence Volvo'yuda düşün ama Volvo'yu elersen hiç düşünmeden BMW al derim hem dolu kaliteli çokta sağlam araçlardır BMW bence BMW... şimdiden hayırlı olsun :)
tulu27.07.2013
3 serisi yeni çıktı çok tutuldu estetik olarak çok güzel 136 hp seni üzmez c serisi güncellenecek sen ikisi ile test sürüşü yap sevdigini al
musty26.07.2013
arkadaslar bende almayı düşünüyorm c180 ile bmw 3.16 arasında kaldım secimim hangisi olmalı size yardımlarınızı bekliyorm kur yüksek ne yapmak gerek sizce performanı üzer mi 136 ps aracın
zül23.07.2013
ısıtmalı sogutmalı koltuk yok anahtarsız çalıştırma var ama üç sürüş modu var kendine has burda yazmayan donanımları var başlangıç fiyatı olan türkiye paketi en boş modeli sitesinde paketler ve donanımları ile açıklama var
Halil22.07.2013
Arkadaşlar aracın donanımı nasıl ısıtmalı koltuk soğutmalı torpido var mı tutup da corollanın donanımı benden fazla olsun istemiyorum anahtarsız giriş vs gibi başlıca özellikleri neler yorumları bekliyorum
zül25.06.2013
sayın arabaavı uzun yolda basmassan 5,7 gördük şehriçi 10 litreden aşagı düşmüyor kullanıma baglı agresif kullanmassanız dahada düşük oluyor ani hızlanmalardan kaçınırsanız gaza basmazsanız size baglı birşey tüketimi
arabaavı24.06.2013
Zekeriya bey yakıt tüketimi hakkında bilgi vermişsiniz. 900 kuruş şehir içi yakıt tüketimi demişsiniz bu 100 kilometrelik değeri mi ? 100 km / L değerini de söyleyebilir misiniz ?
zekeriya27.05.2013
Slm arkadaşlar benim ilk arabamda bmw ben aslında 520i alma niyetim vardı ama şartlar 316i almak gerekrirdi otomatik araç bence çok güzel sadece yakıtı biraz farklı diğer araçlara göre lpg de bile 450 krş yakıyor benzinde ise 900 krş şehir içi yakıtı bu.ama aracın performansı süper bana göre.
zül12.05.2013
yüksel bey sana yardımcı olmaya çalışayım otomotik vites arıyorsan kesinlikle bmv 3 serisi zf nin 8 ileri otomatiginin üstüne otomatik yok gibi saglamlık ve sorunsuzluk yönünden üç serisinde bu mevcut yakıt tüketimide bu performansa göre iyi ama ekonomik olarak passat daha iyi ama otomatik olarak tavsiye etmem çift kavrama başın agrır özellikle garanti bitince masraflı olur birinin otomatigi iyi birinin ekonomisi ama bmv üç seresi bindigin zaman fark edeceksin bambaşka test sürüşü yap dizaynına bak hangisi hoşuna gidiyorsa onu al müşteri memnuyeti bmv önplanda almanlarda öyle birşey dememiş şehir efsanesi öyle laflar sayın b.ç
b.ç.10.05.2013
yüksel bey,
almanlar diyor ki:biz, bmw ile vw i satmak için,
audi ve mercedes i binmek için yapıyoruz. bilmem anlatabildim mi ?
yuksel09.05.2013
k max arkadaşim merhaba. sana danışmak ve görüşünü almak istiyorum ve şimdiden teşekkür ederim..ben 316 i bmw otomatik ile passat tdi otomatik vites araçların arasında gidip gelmekten başim ağrılar girmeye başladı.51 yaşindayım emekli olmak üzereyim tasarruf az yakıt heyecan aramıyan mütevazi bir aile için heyecan aramıyan biri için sence hangi aracı almam doğrudur sagılar teşekkür ederim.
zül08.05.2013
eski kasa yani 3 16 şimdikine göre çok yakıyor lpg taktırırım diyorsan o zaman başka ama performansıda kötü eskisinin yeni olan turbolu oldugu için 260 torku 1350 gibi alt devirlerde yakalıyor o yüzden gayetde atak bir sürüş sergiliyor yakıt olarakta az dizayn olarakta tutuldu zev senin yinede hangisi hoşuna giderse onu al
bora03.05.2013
merhaba arkadaşlar 1 aydan beri araştırıyorum bmw 3.16i leri 2008 m paket prins marka lpg li araç sizce bu araç alınırmı bu araç ne kadar yakar şimdiden tşk ederim..
haluk20.04.2013
2012 ile 2013 model bmw 3.16 motorları farklımı 2013 ler daha az yakıyormuş gibi anladım doğrumudur.
selim17.04.2013
bu araç 3,20 ile aynı fiyat dizel olmasına rağmen bmw'nin türkiyeye getirdiği fiyat aynı bu nedenle araç benzinli old.göre daha ucuz olmalı bir hesap yapalım; 316=95.000 tl./1,18 kdv/1,8 ötv=44726 tl çıplak fiyatı 320d:124.000 tl./1.18 kdv/%130 ötv=45689 tl. çıplak fiyatı bu nedenle benzinli 1,6 nın fiyatı en az 10000 tl ucuz satılmalı
filiz17.04.2013
bmw 316i yeni kasa kullanıcısıyım.çok memnunum .yakıt az.hızlanma iyi ve savurmuyor.fren sistemi mükemmel .tavsiye ederim.
zül05.04.2013
hasan sana tavsiyem yeni 3 16i al pişman olmazsın
Hasan05.04.2013
2010 model 3.16i m paket manuel vites beyaz bir bmw aldım 6 ay önce ülkemizdeki (bence) mantıksız vergi sisteminden dolayı.motor yetersiz mi derseniz yetersiz yüksek devirlerde kullanırsanız tatminkar buseferde yakıt tüketimi alıp başını gidiyor.2000 motor taşıyan baska bir 3 serisi bmw den farkı yok konfor olarak yol tutuş olarak yıllarca renault önden çekiş araba kullanmış bir kişi olarak fark yok,şunuda belirteyim antalyada yaşıyorum kar buz olmadığı için kuru veya yağmurlu havalarda sorun yok.kavsak dönüşlerinde devri yüksek tutup arkayı savurtarak dönmenin zevki ayrı bi güzel zaten öyle bir durumda dtc devreye giriyor otamatik olarak ve kontrolü rahatça geri kazanıyorsunuz.sonucmu aldıgıma pişman değilim bandrol öderken vergi dairesine zoruma gitmiyor yüksek devirde kullanırsam asfalt ağlıyor konfor,görüntü,bakışlar on numara daha ne olsun demi?
fatih31.03.2013
erzurumda memurum.2007 model 320 d var.aracı alalı 2.5 yıl oldu ama bizim buralarda aşırı kar yağdığından araç kullanışlı değil.değiştirmeyi düşünüyorum.daha önce söylemişlerdi bu aracı buralarda kullanamassın diye ama 320 leri çok sevdiğim için aldım.bir öğretmen arkadaşımda 1999 model brodvay var.kışın araç lazım olduğunda çoğu zaman kullanıyorum.önden çekiş olduğu için problem çıkarmıyor.
zül31.03.2013
iki gün önce bmv 3 16i aldık sürüş güzel konya ankara arası 100 km 5,3 gösteriyordu bundan önceki 3 16 hakkında servis ustası baya tüketim konusunda şikayet vardı dedi uzun yolda biz 8 letreye razıyıkdık 1500 kg bir araba için özellikle tork başlangıç devrinin 1350 başlaması otomobili atak bir sürüş yapmasına neden oluyor streptonic vites harika anında hızlanıyor geç tepki vermiyor yol sesi bayagı az konfor iyi yol tutuş güzel iyi makina anyacagınız bir otomobil hastası olarak paylaşmak istedim
vaylis19.02.2013
önden çekişli arkadan itişli biraz göreceli bir kavram gibi kişiye göre degişiyor heralde ama bütün spor arabalar arkadan itişli ve drif gibi artistik haraketler arkadan itişli ile yapılıyor spor arabaları yolda tutmuk zordur hızlı arabalar genellikle hep arkadan itişli tabiki önden veya arkadan çekişlinin dezavantjarı var hepsinde iyi olacak diye birşey yok biryerde iyidir bir yerde kötüdür genele bakmak lazım
hakan12.02.2013
m.akif bey bilgilendirdiğiniz için tşkler benimde mantığım yaş ve daha az sorun çıkarma itibariyle passat diyor ama bahsettiğiniz dizel motorda ikinci el almak çok riskli diyorlar her nekadar güçlü olsada ve bu güç zevk versede ne dizel nede 1.8 turbo tercihim değil çünkü korkum ya aracın motorunda birşeyi varsa buda bana 4-5 bin tlye mal olabilir şu anki tercihim 1.6 tüplü bildiğiniz birşeyler varsa paylaşın lütfen yoksa başka araçlara bakacağım vereceğim maksimum rakam 27-28 bin tl
reelankes12.02.2013
Sevgili K-Max daha önce de cevap verdim fakat çıkmadı ne hikmetse! Siz şimdi arkadan itişli aracın yokuşu önden çekişliden daha iyi çıktığını!? (Hele bir de yerler ıslak veya kayganken) iddia ediyorsunuz öyle mi? Ben yanlış falan anlamıyorum değil mi? Yokuştan vazgeçtim, düz yolda iki parmak kar yağıp buza kestiğinde 180-200 Bin TL lik BMW lerin Mercedeslerin alışveriş merkezlerinde mola yerlerinde park bile edemediklerini hiç mi görmediniz! Ha ben ediyorum diyorsanız şoförlüğünüz vardır eyvallah! Tamam düz yolda ilk hızlanmada daha iyi kalkar garip bir heyecan hissi uyandırır keyiflidir ama şu söylediğiniz şey akıl işi değil! Neyse konuya gelecek olursak. Araba gerçekten çok oturaklı olmuş. Benim gibi iflah olmaz bir Mercedes hastasını bile kendine hayran bıraktı. Ama fiyatlar çok uçuk. Genel olarak zaten ülkede emtia fiyatları çok çok uçuk :(
m.akif12.02.2013
hakan bey her ne kadar kalbim mercedes dese de aklım ve mantığım passat demekte.Her iki aracı da daha önce kullandım.Bahsettiğiniz gibi konu konfor ve güvenlikse mercedes açık ara farkla tercih sebebi.Fakat yaşı itibariyle 2003-2004 model bir passata göre her koşulda daha çok sorun,parçaların maliyeti ve yakıt olarak sizi üzecektir.Elbette ki söylediğiniz w124 kasaların verdiği haz ve sürüş zevki 'beni al' diye bağırıyor.Ama ödeyeceğiniz para miktarı az değil o yüzden bence passatı tercih etmelisiniz.Özellikle 1.9 dizel motorları 7-8 litre ortalama yakıt tüketir.Tüp ile kullanıp performans kaybetmektense dizel motoru tercih edip aracın verdiği torku hissetmek en azından mercedesten vazgeçtiğiniz için biraz da olsa teselli olur.teşekkürler.
hakan11.02.2013
m.akif bey ben 93-95 e 200 yada 2003-2004 passat almak (tüplü)istiyorum ikiside hemen hemen aynı fiyat ama passata yaş olarak daha genç kime sorduysamda mercedes mercedestir diyor sizin görüşleriniz nelerdir e 200 lerde tüp uyumu hangi motorlarda uyumlu mercedeste diktörtgen farlı kasalar tercihim donanımdan ziyade güvenlik ve konfor bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim
Ömr Fth08.02.2013
Slm arkdşlar bnde 316i modern paket bmw var bana sorarsanız eğer aracı alırken biraz dha fark verip dizel almanızı öneririm aracın yakıt gideri normalden fazla gerçi bn genelde normal v sport modda sürüyorum ama araçta eco modda var tabi yakıt tüketimini bi hayli azaltıyo ama o zmnda aracın size tepkiside bi haylii azalıo diyer v ayrıca eco modda bile sürseniz dizelin normal modu kadar yine yakıyodur en azından.O yüzden 2012 kasa bmw alacaklara önerim ksnlikle biraz dha fazla ödeyip dizel almanızdır
ismail03.02.2013
önden çekişli araçlara ne yük lazım nede iyi bir lastik her koşulda gider sizin araba iyiymiş 30 cm karda 4x4 bile zor gider.performans ve sürüş rahatlığı arkadan itişlerde daha iyi ama kaygan ve gevşek zeminde güvenlik daha az
önder15.01.2013
burdaki arkadaşlar bde anadoluda araçlarını densinler ben 20 yıldır araç kullanıyorum en iyi performansı arkadan çekişli araçta buluyorum önden çekişli araçlar karlı havada kullanmak daha zor çok araç çektim tofaşla rampada arkadan çekişli lastikler sağlamsa 30 cm karda ble zincirsiz çıkıyorum bagaja 50 klo yük yetiyo
KZM11.01.2013
Son kar yağışında istanbul da arkadan itişli bmw ve mecedeslerin çırpınışlarını ve bu araçları sürenlerin kahredişlerini gördüm. Önden çekişli standart c segmenti araçların ise muhtemelen kar lastikleri ve deneyimli şöforleri ile şov yaptıklarını da gördüm. standart bir sürücü için önden çekiş ideal gibi geliyor bana da. Performans ve keyif için ise arkadan itiş tercih edilebilir belki de. Sonuçta herkesin kendi görüşü ve düşüncesidir, parası olan istediğini alsın istediğine inansın, kimseye ve çevreye zarar vermeden istedği gibi kullansın.
vaylis09.01.2013
sayın k-max bmv nin otomatik vites ömürleri nasıl ekonomik örmrü ne kadar sorunlumu sorunsuzmu tavsiye edermisiniz
Ersin07.01.2013
dostlar,BMW 3 serisinde 1.6 diesel motor üretim ihtimali var mı ,Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
davut07.01.2013
Tork önemli tabiki vede en önemlisi bmw tork gücünü 1250 devirde başlatıyor.hondada 4000 devirlerde gücü hissediyorsun.honda 4000 devre çıkana kadar bmw alıp başını gidiyor
şevket06.01.2013
honda crv 190 nm tork üretiyor bu araç 220 nm tork üretiyor honda crv istediği kadar 2000 cc 150 beygir olsun 3.16 geçmesine zaten imkan yok.ama bu araca bu kadar para bana göre çok bunun yerine 60 bin tl ye passat comforlıne alınabilir bmw nin spor bir araç olması dışında passattan daha iyi olduğuna inanmıyorum iyi diyen varsa açıklamasınıda yapamaz kimse bmw dki donanımladan bahsetmesin bu iyi olduğu anlamına gelmez
davut04.01.2013
Yeni turbo motoru ve 8 ileri şanzuman ile müthiş olmuş.Bu araç 1600 motorla gitmez diyenlere örnek veriyim.Bende 2000 cc honda CR-V 150 bg vardı.şu kadarını söyliyim hız bakımından CR-V şimdiki yeni 316 'nın yanına bile yaklaşamaz.Bmw ile otobanda çok rahat 190 'a çıktım.Adamlar yapmış yeni teknoloji ile küçük motorlardan çok iyi performans alıyorlar. 'Alan pişman olmaz...
MUSTAFA30.12.2012
bu arabanın ilk çıktığında 87bin küsür olduğunu hatırlıyorum 2bin euro indirim yapıyorlar.
süleyman25.12.2012
tşk ederim arkadaşlar audılere bakacağı dört çekerlerin yakıtları biraz fazla imiş.ama olsun inş alacağım
m.gürbüz24.12.2012
m.akif beye katılıyorum benimde söylecek artı birşeyim yok illa dörtçeker istiyorsan audı tavsiye ederim.en iyi çekiş yöntemi hangisidir sorusu eskiden beri tartışma konusudur.önden çekişle arkadan itişin avantajlarıyla dezavantajları hakkında o günden beri tartışılır; oysa rakamlar önden çekişli otomobillerin açık farkla önde olduğunu gösterir.zaten günümüzde binek otomobillerinin yüzde 80'i önden çekişlidir.üçüncü bir yol, sürekli dört çekerdir, ki bu yöntemin sürüş özellikleri gerek önden gerek arkadan çekişli araçlara göre üstündür.dört tekerleği de kesintisiz olarak devreye sokan ve bu yüzden diğer dört çeker sistemlerinden farklı olan audi'nin quattro çekişi gibi quattro sistemi motorun gücünü bir torsen-diferansiyali üzerinden sürekli ancak değişken ve koşullara uygun olarak ön ve arka aks arasında paylaştırır.böylece kasıntı vb şeyler yapmaz iken zorlu yol koşullarında daha iyi yol tutuşu sağlar
m.akif23.12.2012
Süleyman bey her ne kadar marka güvenilirliği fazla olsa da Ben BMWnin Xdrive modellerini tercih etmezdim.Tecrübe anlamında ve konfor anlamında BMWyi geride bırakacak bi Quattro ve Audi noktası var.Bence 4x4 sedan istiyorsanız tercih kesinlikle Audiden yana olmalı.Xdrive BMWlerde çekiş arka tekere Audiye kıyasla daha fazla yansıtılıyor.Yani yüksek hızlarda girilen virajlarda Audi çok büyük bi avantaj yakalıyor.Gel gör ki motor ağılığını eşit dağıtmayı da Audi beceremiyor.Fakat bundan A5i ayrı tutuyorum.Bana sorarsanız nacizane görüşüm A5quattro 5 Xdrive kıyasında Audi açık ara tercih sebebidir. Sorularınıza gelirsek virajlarda kasma yahut ağır direksiyon kesinlikle Quatrroda yok.Xdrive için ise tecrübe etmediğim için bişe diyemiyeceğim.Son olarak şunu söylemek isterim ki tekerlerde aşınma konusu kesinlikle her iki teknolojide de kafanıza takılmasın.Kesinlikle Arkadan İtişli yahut Önden çekişli araçlara kıyasla daha eşit bir yıpranma mevcut.Ve tabiki onlara göre daha yavaş bir şekilde oluyor.Ama 4ü aynı anda aşınıyor.
vaylis23.12.2012
otomoblirde en önemli şey artık estetik dizayn pejo 307 ve 206 ile çıkışı yakaladı kimse kalitesi iyi oldugu için degil görüntü hoş oldugu için aldı son yıllarda mercedes dizaynda geri kaldı bmv daha güzel ve çok alternatif modeller ürettegi için mercedesi geçti hatta audi bile geçti mercedesi saglamlık ne olursa olsun bir otomobile kaç yıl bineceksin en fazla 5-10 zaten bmv ve mercedes alabilen 2-3 senede usanır degiştirir 3 serisine bakın çekiciligi iyi c serisine göre ben mercedesciyim ama fanatik degilim dogruya dogru 3 serisi daha güzel e serisine göre 5 serisi daha estetik motor gamı türkiyeye daha uygun birisin motoru 2000 digerinin ki 2200 türkiyede dezavantajlı mercedes bu kafayla dahada kaybeder suv seriside aynı clk kimi dikkatini çeker ama bmv suvları aynımı daha dinamik daha estetik mercedes böyle giderse daha çok geriler
süleyman23.12.2012
arkadaşlar baktımda burası ana baba günü gibi olmuş :):)bende o yüzden buraya yazdım m.gürbüz ve m.akif arkadaşlar ben 4*4 5 sersi almak istiyorum ama kaygılarım var mesela araç virajlarda kasıyormu direksiyon ağırlığı varmı aktarma organları ve lastik yıpranma payı nekadar açıklayabilirmisiniz
ufuk19.12.2012
uğur arkadaş sen bu aracı arkadan itişli olduğu için kullanmakta zorlanırsın.aslında normal şartlarda yolda giderken arkadan itişle önden çekişli arasında bir fark yok ama gevşek zeminlerde yağışlı havalarda çok dikkatli olmalısın ama önden çekişli araçta hava şartları yol şartları neolursa olsun normal bildiğin gibi kullan hele karlı havada bu aracı yerinden zor kaldırırsın benim başıma geldiği için bunları yazıyorum ön yargı değil
cm15.12.2012
arkadan itişli araçlar sürüş becerisi ve ustalık ister denmiş ben 27 yaşındayım ehliyeti yeni aldım iyi kötü ş.içi dışı işimi görüyorum ben 2009-2010 bmw 3.16 almayı düşünüyorum ben bu aracı kullanamıyacakmıyım.kullanamıyacaksam arkadan itişliler sadece usta şoförler alabilir gibi bişey oluyor bence araç sürücüye yardım etmesi lazım ben doğan şahin gibi eski modellerini kullanmakta zorlanıyorum ama yeni aracı rahatlıkla kullanıyorum eğer kullanamassınız derseniz aynı modellerde passat düşünüyorum
m.akif15.12.2012
vay arkadaş sen git o kadar makine kullan makine mühendisliği oku ama iş 'arkadan itişli araç ani vites küçültmelerinde tehlike vardır!'a gelince teori fizik de.Olacak iş değil diyeceğim ama olacak iş anlaşılan.Madem bu kadar çok arkadan itişli araç kullandın ve bilgi sahibisin bana neden 'hell and toe' diye bir teknik var söylermisin? Hangi profesyonel yahut amatöre sorarsan sor sana neden ani vites küçültmelerde aracın kararlığı bozuluyor arka difransiyelin kilitlenme riski oluşuyor diyor? Yollarda çok fazla 30 yıllık şöför görüyoruz! Hepside 30 yıldır aynı yanlışları yapmaya devam ediyor.Her ne kadar bilgi içerikli yorumlarını önceleri beğenmiş olsam da görüyorum ki sende onlardan farklı değilsin.Benim laflarıma takılıp terbiyesizce olarak nitelendireceğine dön bi kendine bak.Her neyse sana bi beyitle veda etmek istiyorum.Uzatmayacağım sana aynı hatalarla (umarım)kazasız sürüşler diliyorum. "Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz / Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde"
uğur15.12.2012
arkadan itiş ustalık ister diyorsunuz acemi sürücüler önden çekişli aracı daha rahat kullanır gibi ifadeler arkadan itiş araç almak isteyenler arkadan itiş sistemine alışıncaya kadar ustalık kazanması lazımsa ozman ben arakadan itiş arabayı neyapacağım.bunu kullanmak için kursamı gideceğim yaşım 27 ehliyeti yeni aldım işimi görecek kadar ş.içi dışı gidiyorum almak istediğim araçta 2008-2009 3,16 şimdi ben bu aracı alırsam kaza yapma riskim varmı.eğer böyle bir durum varsa gene aynı modellerde passat tercih edeceğim.ben mesela eski araçları doğan şahin gibi kullanıyorum ama çok zorlanıyorum yeni araca bindimmi rahat kullanıyorum bence araç sürücüye yardım etmeli demekki arkadan itişlilerde şofor ustalık sergilemek zorunda yazdıklarınızdan anladığım bu yanlışta anlamış olabilirim
K-max15.12.2012
Ramazan bey, bu senenin ocak ayında C180K SW aldım. 12-13 bin kilometre yaptım. Son derece memnunum. Çok uzun bir süredir BMW hayranı olmama rağmen test sürüşlerini yaptıktan sonra almayı çok istediğim 118 sportline dan vazgeçip C180'i tercih ettim. Aracı Mercedes'in Hadımköy'deki fabrikasının 2.el satış departmanından aldım. Her yıl firmanın üst yöneticilerine verilen, 1 yıl sonra da satışa çıkarılan araçlardan biri. Kullanımı son derece rahat, cam tavan dahil olmayan yok. Boyu pek kısa olmamasına rağmen ara sokaklarda manevrası inanılmaz iyi. 1.6 litre motor son derece kuvvetli. E30 kasa 2.7 litrelik bir BMW'm var ve ondan daha iyi çektiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Şehir içi ortalamam 12 litre, şehir dışı 7 litre (120-140 km/h). Şu anda 25 bin km civarında ve araçta hiçbir kusur bulamıyorum. Mercedes'in en alt seviye araçlarından biri olmasına rağmen son derece kaliteli olduğunu düşünüyorum. Yeni 3 serisi hakkında yorumum yok çünkü hiç kullanmadım. Benim almadığım 118'i çok yakın bir arkadaşım aldı. BMW'nin kullanımı daha ve 8 vitesli şanzımanı daha zevkli. 170 bg 1.6 litre inanılmaz bir makina. Gaza yüklenince istem dışı gülümsemeye başlıyorsunuz. Sadece içi çok dar, özellikle arka koltuk diz mesafesi. Kalite açısından C180 kadar iyi olabileceğini tahmin etmiyorum ama yakındır.
K-max15.12.2012
m.akif, 30 yıllık ehliyetli sürücüyüm, kendime ait 18 farklı otomobilim oldu, 1 yıl Budget rent-a-car da sürücü olarak çalıştığımda yüzlerce farklı otomobili kullandım, ayrıca sadece otomobiller üzerine pratik kazanabilmek için 2 yıl haftada 15-20 saat ücret almadan Avrupa otomobil tamirhanesinde çalıştım. Sadece otomobil ve motosiklet merakım yüzünden makina mühendisi oldum. 54 beygirden 720 beygire kadar önden çekişli ve arkadan itişli yüzlerce farklı araç kullanma şansım oldu. Halen 3 arabam ve 4 motosikletim var. Otomobilde de motosiklette de başıma gelmeyen hadise kalmadı. "Yaptım oldu", "gözüne sokar" ifadelerini son derece terbiyesizce buldum. Önce bu işin fiziğini, kimyasını, statiğini, dinamiğini, teorisini, sonra pratiğini öğreneceksin, ondan sonra da adam gibi konuşmayı öğreneceksin. Yoksa böyle Recep gibi TV reklamlarından alıntı laf ebeliği yaparsın ancak.
Benim olayları kavrama yeteneğim gayet düzgün. Yazdığım herşeyi bilerek yazıyorum. İstemeyen veya anlamayan okumak zorunda değil.
Yaş ilerledikçe insan, eğitimin önemini daha iyi anlıyor. Ama bunu anlamak için bile eğitimli olmak gerekiyor sanırım.
m.akif15.12.2012
sayın ramazan otomobillerin ağırlıkları uzunlukları hemen hemen aynı.Fakat Mercedeste daha fazla tork ve daha fazla beygir bulacaksınız.Tabi buna bağlı olarakta yakıt ortalaması yükselecektir.Ayrıca mercedesteki sürüş zevki daha rafine ve konfor ön planda.Size tavsiyem bu düzeylerde paraları verebilecek gücünüz olduğunu varsayarak 320Dye yönelmenizdir.Kesinlikle kullanıcısını üzecek bir araba değil.
m.akif15.12.2012
mercedesin a serisinde kullandığı motor sadece renault teknolojisi bazlı kesinlikle ve kesinlikle renaultun motoru değil.Baştan aşağı değişmiş bir motor söz konusu sadece teknoloji anlamında örnek alınan bir sistem var ortada.Ben şahsen kendi adıma bu motora güvenerek binerim.Çünkü Mercedes gibi bi dev piyasaya bu motoru vermeden önce yaptığı milyon km.lik testlerle a'dan z'ye marka değerine yakışır hale getiriyor bu motoru.VW konusu ise tamamen farklı.Emin olduğum bir şey varsa o da fiat motoru kullandığı dedikodusunun asılsız olduğudur.Dizel motor anlamında VW'nin tdi fiatın multijeti bağımsız motorlar.golf 7de kullanılan motorda VW menşei. açıkcası mersedesin bu aracı önden çekişle üretmesinin sebebi her ne kadar siz 'yine de ucuz değil' deseniz de ekonomi bence.diğer bir çok kişinin de yaptığı yorumlarda önden çekişli motorun parça anlamında yakıt anlamında bir ekonomi getirdiğini okuduk beraber.bu doğrudur.Belki olaya bu açıdan bakmak lazım.Üstelik beygir gücünün düşük olmasıda bir tehlike oluşturmıcaktır.Karşılaştırma konusuna gelince işte burası biraz karışık :) Ben şahsen golf7 içinde bulundum.Sürüş konfor anlamında kesinlikle harika.Her iki aracıda kullanmış olanlar ise Mercedesin ahım şahım bir farkı olmadığını söylüyor.Ne derece doğrudur bilinmez.Karar tamemen kişisel zevklere kalıyor bence.Comfortline dizel golf ile arada 10 lira fark mevcut.Ama donanım zayıf kalıyor.Mercedeste ise işçilik ve tasarım tercih sebebi.Konuyu 316i altnda konuşmamız yanlış gibi :)))
cihan15.12.2012
m.akif bey ne yalan söyleyeyim mantıklı olarak sizin yorumlar ön planda.güzel cevaplar veriyorsunuz birde m.gürbüz beyin söyledikleri daha çok kafama yattı.benim anlamadığım bir konu var mercedes arkadan itiş kararından vazgeçmez iken a sersini önden çekiş yapmış buda beni a serisini yoğunlaştırdı birde kasa değiştirince iyice cezbetti mercedesin bunu yapma sebebi ne olabilir maliyet düşürmekse bana göre gene pahalı bunun yerine golf alınabilinirmi bazıları golfle a serisinin sürüş farkı olmadığını söylüyor.benim şimdiki arabam 2004 model volvo aracımdan memnunum ama hb araç almak istiyorum ailemiz kalabalık değil hb araç işimi rahat rahat görecek başka bir nedende yakıt ve park sorunu ne küçük ne büyük araç mercedes a serisine bukadar para değermi yada golf işimi görürmü

birde mercedes renault motoru kullanıyor diye söylemler var ben bayidede bu konuyu açtığımda öyle birşeyin olmadığını tamamen mercedesin kendi imalatı olduğunu söylediler golftede fiat motoru varmış ben pek önemsemedim ama bu doğrumudur
ramazan14.12.2012
mercedes c 180 mi tavsiye edersiniz bmw 3.16 mı yardımcı olursanız sevinirim
m.akif14.12.2012
bence bayirlari geri geri cikmaktan olaylari kavrama yeteneginde ters yonde gelismis.adam kopyaladigi ve burda paylastigi yazida vites kuculttugunde ve motor frenlerine daha tehlikeli karsiliklar verir demis.sende buna hic bi dayanagi yok demissin.merak ediyorim onden cekisli bi arac kullanip bi durumla karsi karsiya kalmadan nasil bi onyargiyla olaya bakiyosun? arkadan itisli arac kullanmis herkea sana bunun dogru olduunu soyleyecektir.bazi seylerin dayanagi olmasina gerek yok pratikte " yaptim oldu" denip gozune sokabilirler? verdigin listede m3 gts de var ve sen arefeyi gorup bayramida gorebilmek mantigi ustunden bu "bak bu m3 ile.mumkun" demissin bariz? herneyse hayat disarda k-max sana geri geri bayir cikmada kolayliklar dilerim.
vaylis14.12.2012
bütün arkadaşlara teşekkürler bilgilerinden dolayı
K-max14.12.2012
Aslında motorun önde veya arkada olması önemli değil. İyi viraj performansı için ağırlık merkezinin düşey olarak yere mümkün olduğu kadar yakın olması ve ön ve arka tekerleklerin ağırlık dağılımının %50-%50 olmasıdır. Ayrıca hava ve yol koşullarına uygun lastikler ve çok hızlı salınım yapabilen süspansiyonlar tabiiki. BMW ler özellikle ağırlık dağılımı konusunda çok iyiler. Önden çekişli araçların çoğunda toplam ağırlığın büyük kısmı ön lastiklere yüklenir. Ağırlığın çok olduğu taraf atalet momenti yüksek olduğu için yön değiştirmeye direnir. Bu sebeple önden çekişli araçlar önden kaymaya yani 'understeer' e çok yatkındır. Arka taraf hafif olduğu için ön tarafı daha kolay izler, bu yüzden savrulması zordur. Ancak kaygan zeminde her türlü yol tutuş kabiliyeti azaldığı için arka taraf çok daha çabuk yolu bırakabilir. Önden çekişli araçta başınıza gelebilecek en kötü durum da budur zaten. Arka lastiklere müdahale edebilecek tek mekanizma el freni olduğu için onu kullanmayı çok iyi bilmeniz gerekir. Hata yaparsanız felaket daha büyük olur. Yeni araçlardaki elektrikli el frenleri bu mekanizmayı da kullanılamaz hale getirmiştir. Bu sebeple ASR, ESC gibi sistemler çok yaygın oldular.
vaylis14.12.2012
yanlız spor arabalar arkadan itişli ama motor arkadadır önden çekişli arabalarda motor öndedir bmv ve mercedeste motor önde itiş arkadan fark bu belki o yüzden spor arabalara göre biraz dezevantajlı olabilir.
m.akif14.12.2012
bence ise teknik aciklamalar getirip kesin bir sey soylemek durumu biraz yanlis yere surukler.iki cekis turunde de farkli noktalarda teklikeler mevcut ama acikcasi arkadan itisin artilari daha fazla.onden cekis ise en buyuk eksi notu bence sert virajlara hizli girildiginde onden kopma egilimi gostermesi ve arabaya hukmetmeyi imkansiz hale getirmesi nedeniyle aliyor.gelin orta yolu bulalim bmwde xDrive audide Quattro mercedeste 4matic diyelim
:))
K-max14.12.2012
Salih arkadaşım, günlük kullanım için alacağın 100-120 beygirlik arabanın önden veya arkadan itişli olmasının hiç bir önemi ve tehlikesi yok. Beygir gücü düşük olunca zaten kontrolden çıkması zor. Sadece önden çekişli ile arkayı savuracak kadar hızlı keskin viraja girme yeter. Benim gibi her gün çok dik bir yokuş çıkmak zorundaysan arkadan itişli almanı tavsiye ederim. Benim arabam önden çekişli, yağmurda yokuşu çıkmıyor, mecburen geri vitese atıp geri geri çıkıyorum. Yokuş sadece 200 metre olduğu için sorun değil ama insanlar garip bakıyorlar. Spor araç düşünüyorsan tek seçenek arkadan itişlidir. Tehlikeli filan da değildir. Ama hakkıyla kullanabilmek için biraz çalışmak, aracın sürüş dinamiklerini anlamak gerekir. Olayı şöyle düşün, herkes 150 lik scooter kullanabilir. Yumuşak ve yavaştır, hiç bilmeyen 2 saate öğrenir. 175 beygirlik bir BMW K1300S alırsan adam gibi hakkını vererek kullanabilmek için aylarca çalışırsın. Sonuçta hangisinin daha zevkli olacağını sen tahmin et.
K-max14.12.2012
BMW Ferrari karşılaştırması yapan arkadaş, BMW 316 diye belirtmemişti. Sadece marka olarak BMW-Ferrari rakamlarını yazdım. 316 ile M3 ü aynı kefeye koymadım. Dikkatli okumanın ve okuduğunu iyi anlamanın, doğru çıkarımlar yapabilmenin önemi bir kez daha tesbit edilmiş oldu.
Salih arkadaşım, internetten araştır derken buralardaki yorumları oku demedim. Araçların deneme pistlerinde yapılan ölçümlerini rakamsal olarak yayınlayan bir sürü site var. Test edilen araçların kalkış, fren, viraj, slalom vs değerleri yayınlanıyor. Doğru bilgileri oralardan bulursun. Orhan'ın kop-yap yazısındaki gibi "Bunun karşısında arkadan itişli araçlar, arkadan itildiği için kararlı gidişi daha zayıftır ve motor freni uygulamalarında ani vites küçültmelere daha yüksek risk faktörü ile cevap verirler." gibi hiçbir dayanağı ve bilimsel açıklaması olmayan saçma sapan ifadeleri de okumak zorunda kalmazsın. Acemi sürücüye 400-500 beygirlik bir araç verirsen tabii ki kontrolü kaybedebilir. Acemi sürücü için önden çekişin daha güvenli olduğu doğru. Genelde beygir güçleri düşüktür ve virajlarda "oversteer" yapmaları daha zor. Ama arkayı bir bırakırsa, usta sürücü bile zor toparlar. Aslında buradaki birçok arkadaşın neden önden çekişi neden tercih ettiklerini anlayabiliyorum. Piyasadaki araçların çoğunluğu önden çekiş ve arkadan itişli araçlar hep pahalı markalarda var. Yani çoğunluğu arkadan itişli araçların üstünlüğünü anlayacak kadar uzun süre kullanma fırsatını bulamıyor.
orhan13.12.2012
Arkadan itiş kesinlikle daha eğlenceli olmakla birlikte, ayağınızın ayarını biraz kaçırırsanız oversteer a düşmeniz çok kolaydır.. Ama understeer a düşmekten daha iyi olduğu kesin(özellikle FWD) RWD'de ise understeer a düştüğünüzde arkadan itişin etkisiyle onu oversteer a çevirebilirsiniz.. Lehinize olur.. Yalnız yüksek hızda biraz keskin virajda tapa gaz giderken şöyle hafif bir balık sırtına falan denk gelirseniz işiniz zor Önden çeker arabada daha az tehlikelidir böyle durumlar.. Tabi bunların hepsi biraz güçlü otomobiller için geçerli. Ayrıca önden çekişli araçlarda, aracın virajlardaki savrulma davranışı ve normal sürüş koşullarındaki tepkileri daha kararlıdır. Bunun karşısında arkadan itişli araçlar, arkadan itildiği için kararlı gidişi daha zayıftır ve motor freni uygulamalarında ani vites küçültmelere daha yüksek risk faktörü ile cevap verirler. Aracın arkadan itişli olması aracın arkadan kayma eğilimini (oversteering) de arttırır. not:internetten kopyala yapıştırla yazılmış bir yazı
m.akif13.12.2012
316i ile m3 GTSi aynı kefeye koymanız da takdire şayan doğrusu.
salih13.12.2012
arkadaşlar rica ediyorum arabanın hızlanmasını performansını geçelimde arkadan itişli araçlar dahamı tehlikeli onu söyleyin konu nerelrden nerelere gitmiş.internet var tamam araştırdım ama bir kısım önden çekiş avantajlı diyor bir kısım arkadan itiş avantajlı diyor.yani internette ikilem içerisinde :):)
K-max13.12.2012
BMW kullanarak hem arefeyi hem bayramı görmek isteyebilecek arkadaşlar aşağıdaki rakamlara bir göz atsınlar. Birçok otomobil üreticisi tarafından 1927 yılından kullanılan Almanya'nın 20,8 km uzunluğundaki Nurburging test pistinin resmi kayıtlarından alınmıştır. Pist süreleri dakika, saniye, salise şeklindedir. Godge Viper ACR 7:12:13, Porsche 911 GT2 RS 7:18:10, Corvette C6 ZR1 7:19:63, Ferrari Enzo 7:25:70, Lambo Murcielago 7:40:00, Mercedes SLR 7:40:00, Audi R8 7:44:00, BMW M3 GTS 7:48:00, Ferrari F430 F1 7:55:00. Rakamlardan da anlaşılacağı gibi BMW ile virajlara Ferrari ile girer gibi girip, arefeyi de bayramı da görürsünüz.
K-max13.12.2012
Türkiyedeki araba satıcılarınn %99 u arabadan anlamaz. Bu gün araba satar üç gün sonra tencere tava satar. Audi spor arabalarında ve yüksek güçlü arabalrında hep 4x4 kullanır. Sebebi de ortada. Kaliteli sürüş özellikleri arkadan itiş gerektirir. Önden çekişli araçlarda 0-100 km kalkışı 6 saniyenin altına düşürebilen yok. Arkadan itişliler 3 saniyelerde. Yarış arabalarını sürekli ayrı tutmaya çalışıyorsunuz, sebep ne??. Sonuçta hepsi şase, motor ve 4 tekerlek. Formula arabaları tamamen arkadan itişli arkadan motorlu. American NASCAR rabaları arkadan itişli önden motorlu. 0-100 km hızlanma ortalama 1,8 saniye. Top fuel dragsterler arkadan motor arkadan itiş, 0-100 km 0,7 saniye, 0-500 km 4,9 saniye. Arkadan itişli araçta sürücü bütün tekerleklere müdahale edebilir. Direksiyonla önleri, gaz pedalı ile arkaları. Önden çekişlide arkaya müdahale neredeyse yok denecek kadar az. Aracın arkası yolu bırakırsa tek yapabileceğiniz ayağınızı gazdan çekip dua etmeye başlamak. Yol kaygansa dualarınız kabul olmaz. Herşeyin en mükemmelini yaratan Allah, atları eşekleri niye önden çekişli yaratmamış?? Herkesin düşünüğünü söylemeye hakkı var ama internet elinizin altında, yani dünyanın en büyük kütüphanesine sahipsiniz, Allah aşkına biraz araştırın, okuyun yahu. Sadece arabalarla ilgili değil, birazcıkta fizik ve kimya. Araçaların, makinaların nasıl çalıştığını anlayabilmek, mantıklı çıkarımlar yapabilmek için bunları öğrenmek zorundasınız. Yoksa burada böyle atıp tutarsınız.
ps13.12.2012
bmw ve mercedesin arakadan itiş yapma sebebi önden çekişlilere nazaran aracın daha çok performans sağlaması sürüş zevkini daha çok ortaya koyması ve düya otomotivin yüzde sekseni önden çekiş yaparken ben arkadan itiş yapıyorum farklıyım demesidir.bu araçlar her nekadar sürüş zevki olsada karda gizli buzlanmada ıslak yolda tehlike arzeder.bahsedilen yarış otomobillerinin arkadan itişli olması örnek teşkil etmez çünkü onların mühendisliği bmw ye benzemez onların genelinin motoru arkadan öne doğru uzatılırarak denge unsuru daha iyi sağlanmıştır.ayrıca direksiyon ön tekerler ve arka tekerler iş birliği içinde çalışır.bir ferrarinin viraja girdiği gibi bmw ile girseniz arefeyi görürsünüz ama bayramı göremessiniz.benim 2 yıl bmw kullanmam ve ayrıca bir arkadaşımla bmw bayisine gidip 3 ,20 d almak istememiz arkadaşımında birde passat cc lere bakacam demesi satış temsilcisinin cc bu araçtan önden çeker olduğundan daha avantajlı demesi bana güzel bir örnektir.ayrıca bu sınıfta audı en az mercedes ve bmw gibi kaliteli araçlar yapıp önden çeker yapması (hadi önden çekişliler maliyet düşürüyor diyelim )ve hemen hemen aynı fiyata satması başka bir örnektir.
Tamer13.12.2012
syn:M.Gürbüz Ben BMW nin 1 olabilir ama 3 kasasında önden çekiş kullanacağına inanmıyorum a4 ü bmw 3 kasayla karşılaştırmışınız. Audi aynı kalitede hatta daha kaliteli önden çeker araçlar yapıyor demişiniz.Ya siz arabadan anlamıyorsunuz yada aşırı ekonomik düşünüyorsunuz bmw araçlarını üretirken ilk önceliği ekonomi değildir.Ben bir arabaya 100 bin lira verdikten sonra önden çekiş olacaksa hiç olmasın daha iyi çünkü arkadan itişin keyfi, rahatlığı ve dengesi çok başkadır önden çeker araba kaydığı zaman dalgalanma yapar, bu yüzden yıllardır otomobil devleri bu ısrarından vazgeçmiyor.Arkadan itiş olmasına rağmen bmw modelleri audilerden daha ekonomiktir.Her araba belli bir km ye gelince yağ eksiltir ama bmw motorları vw ve audi motorlarına göre daha sağlam, daha ekonomik ve daha performanslıdır bunu a4 1.8tfsi- bmw 1.6 ve a4 2.0 tfsi ve bmw 2 litre motorlarını karşılaştırırsanız anlarsınız şöyle bir gerçek daha var ki bmw Dünyanın en iyi motor yapan firmasıdır.Ayrıca Audi araçları sizin bahsettiğiniz hafifletme çalışmasına rağmen bmw araçlarından ağırdır ve bmw araçları hafif olmasına rağmen hemen hemen her segmentte çarpışma testlerinde audiden daha iyi puan almıştır.Burada marka fanatikliği yapmaktansa biraz araştırmanızı tavsiye ederim önden çekiş arkadan itiş olayına tekrar değinecek olursak benim şu an ki arabam önden çeker ama arkadan itişle arasında çok fark var bu farkıda herkes anlayamaz param olsa önden çeker arabaya binmem
K-max13.12.2012
BMW yıllar sonra önden çekişli aracın avantajlarını anlayıp önden çekişli araç yapmaya karar vermiş!!!!!!! 80 senedir BMW mühendisleri geri zekalıymış herhalde. Daha ilginci Porsche mühendisleri daha da geri zekalı ki hala önden çekişe geçemediler. Üstelik Porsche VW grubuna ait. Hatta ilk VW'in tasarımını yapan adam Ferdinand Porsche'nin ta kendisi. VW daki hainliğe bak yahu bu kadar senedir bu sırrı kendi firmasından ve hatta babasından saklamış. HB araçların %99 u alt sınıf ekonomi araçlarıdır. Maliyet düşük olsun, kabin daha kullanışlı olsun diye önden çekiş tercih edilir. Önden çekişli spor araba olmaz. Bulabileceğinizin maksimumu VW GTI veya Mini Cooper JCW olur. Önden çekişli Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, McLaren, Porsche zor bulursunuz. Ayrıca diğer markaların da spor araçları hep arkadan itişli veya 4x4 olur. Corvette, Mustang, Camaro, Firebird, RX-8, Nissan GT-R, 370Z, Golf R, Audi S3, RS3, S4, S5, R8 vs. Lüks sınıf araçlarda genelde arkadan itişli veya 4x4 olur. Audi nin üst modelleri, Bentley, BMW, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach, Mercedes, Royce Royce, Toyota, VW Phaeton. Mercedes firması tek başına dünyadaki bütün otomobil üreticilerinin toplamından daha fazla patent kaydı yaptırmıştır. Adamlar sadece ucuz araba pazarına girmek için önden çekişli küçük modeller üretiyor. Bu işi bilmediklerinden ya da beceremediklerinden değil. Sonuçta bütün firmaların amacı para kazanmak.
tarık11.12.2012
Yazılım yaptırırda bg gücünü artırırsanız motoru elinize alırsınız ama yazılım yapanlar var ozaman araba deliriyor 260 son hızı görüyormuş.BMW olayına gelince kesiciyi iptal etseniz dahi 230 km yi rampa aşağı olsada üzgünüm ama zorluyor. Benim için hızlanma önemli değil ben uzunyolda kullanacağım derseniz saygı duyarım passatın kalkış toparlama performansı çok güzel hele birde DSG varsa uzunyolda süper sollamalarda falan mükemmel aslında son hız işi karışıklığa neden oldu bence arabada çeviklik daha ön planda olmalı Örneğin c180 1,6 lt son hız 220 , ama güzel yanı hızlanmaların çok performanslı olması.
turgut26.11.2012
Merhaba
yeni 3,16 bmw için konmuş 210 hız sınırını (arabanın kendi yazılımında) değiştirme şansımız var mıdır?
tşk
m.gürbüz10.11.2012
aslında her nekadar beygir motor ve tork birbiriyle ilişkili gibi görünsede tamamen birbirinden ayrıdırlar.torkun yüksek olması ve düşük devirde yüksek tork üretmesi o aracın daha çok başarılı olduğunu gösterir sizin anlıcağınız şekilde tork güç demek,beygir ise hız demektir.ben i30 135 beygir 1,2 golf 105 beygir i30 daha güçlü diye tercih yapanlar biliyorum halbuki beygir gücünden çok tork değeri önemlidir.işi bilen sürücüler araç seçerken bu araç kaç nm tork üretiyor diye sorar çünkü beygir gücün nekadar çok olursa olsun tork değeri düşükse araç yokuşlarda veya 4 kişi binildiğinde,klima açık iken benim aracım çekmiyor araç sollarken ağır kalıyor gaza bastımmı ani tepki vermiyor gibi sorunlarla karşılaşırlar.beygir gücüne çok fazla takılmamak gerekir bir araç düşük beygir gücüne rağmen yüksek tork üretiyorsa o araç daha başarılıdır.
üzeyir07.11.2012
sayın gürbüz bey bilginize dayanaraktan soruyorum sizce tork ve beygir ilişkisi nedir.
m.gürbüz09.10.2012
sayın hüseyin bey mercedes ilk a serisini 1997 yılında çıkarmıştır.test sürüşlerinde takla attığı için,ilk olarak bu seride önden çekişli aracını yapmıştır ve seri üretime geçip piyasaya sürmüştür.bundaki tek amacı a3 ve golfun ün satışını yakalamak ve rakip olmak içindir.A-Serisi tartışılmaz Mercedes kalitesi ve konforunu sunmasına rağmen, diğer araçları gibi pek de başarılı değildi. Mesela, genele kıyasla düşük verimli motorları nedeniyle çok yüksek bir performans sunamıyor mpv yapısıyla çok yüksek yol tutuş limitleri sağlayamıyordu.Bu sebebten dolayı, rakip markalar olan Audi a 3 ve golf modelleriyle baş edemiyordu.bu durum b serisinin yapılışına kadar yani 2004 yılına kadar devam etti.2004 yılında b serisini üretmişler fakat hb ve sw karışımı gibi bir kasa yapmışlar genede bir düzen tutturamamışlar golf ve a 3 gibi hb araçta uzmanlaşmış markaları geçememiştir.şimdi mercedes yeni a serisini yaptı en kısa sürede incelemek test sürüşü yapmak isterim bakalım bu aracını nasıl yapacak.ama nekadar iyi olsada a3 ü aşacağını şimdili sanmıyorum ilerde belki.sonuç olarak hüseyin bey bu araçları alabilirsiniz bunları sadece bilgi olsun diye anlattım yani maksadımız aracı kötülemek değil.saygılar
Hamid09.10.2012
ötv zammı 3.500 lira etkilemiş 3.16i yuh yani
hüseyin05.10.2012
m.gürbüz kardeş bende bmw 1,16 düşünüyordum.bu siteyi tesadüf buldum ve araştırdım.yazdıklarınıda biraz araştırdım başka arkadan itişli hb bir araç bulamadım.mercedes bile arkadan itiş yaparken a ve b serilerini önden çekiş yapmış demekki arkadan itişli hb araçlar rağbet görmüyor yada tutmuyor yada nebileyim tehlike araz ediyor.bu a ve b serileri hb sınıfınamı giriyor diğer hb araçlarla kasası farklı gibi eğer nasip olursa inş.ikisinden birini alacağım.
nazan23.09.2012
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.ben bukadar detay düşünmemiştim.inş.tekrar golf alacağım
m.gürbüz21.09.2012
sayın nazan hanım öncelikle sizin nedemek istediğinizi tam olarak anladım.hb araçlarla sedan araçların çok farklılıkları vardır.gerek yakıt yönünden gerekse yol tutuşu yönünden hb araçlar sedanlardan daha iyidir.bunun sebebi hb araçlarda arka uzantı olmadığı için ağırlık orta noktada yoğunlaştırılmıştır.siz hb araçla viraja girdiğiniz gibi sedan bir araçla giremessiniz araba sanki sağa sola atacakmış gibi olur.bugun hb araçlar içinde dünya pazar payının kral tahtında oturan tek araç vardır diyebilirim oda golf,birde bunun üvey abisi a3.ikiside dalında uzman fakat biri zengin aile çocuğu birisi fakir aile çocuğu.diğer markalar her nekadar hb araçla piyasaya girsede pazardan golf kadar pay alamamıştır.bmw sedan otomobilini iyi yapıyor diye hb otomobilini iyi yapacak diye birşey yoktur ve öylede olmuştur.bmw için konuşuyorum arkadan itişli araçlar hb araçlarda daha tehlikelidir.çünkü ağırlığın tamamı ortada ve öne doğru uzandığı için ön taraf hakimiyetsizce hareket eder.ama mühendisler bununda çaresini yapmışlar fakat bu sorunu tam olarak kaybedemişlerdir.hıza duyarlı direksiyon,esp,asr,dsc gibi donanımlar bu aracın sürüş rahatlığını yarıdan fazla ortaya koymuştur.fakat golfte bu donanımlar yoktur ama tekerler ağır tarafı çektiği için yol tutuşu kusursuzdur diyebilirim.noktalamak gerekirse siz golfunuze paşa paşa binin kimseye kulak asmayın değiştirmek isterseniz gene golf ama 2013 alın yok ben bir üst segment araç istiyorum derseniz audı a3 alın saygılar
nazan20.09.2012
sayın m.gürbüz bey bende 2008 model 1.4 tsı golf var.bir doktor arkadaşımda 3.20 d var sanırsam oda 2007 model ben o araca her binişimde bana bir garip geliyor.golfle 110 ile girdiğim viraja o araçla girersem sanki içime korku veriyor.araç ne kayıyor nede yolundan ayrılıyor ama golf gibi giremiyorum bende 1.16 almayı düşünüyorum ben şimdiye kadar arkadan itiş önden çekiş detayını hiç düşünmedim tecrübenize dayanarak 1.16 hakkında bir bilgi verebilirmisiniz..şimdiden teşekkürler
m.gürbüz17.09.2012
arkadaşım dizel araç istiyorsun 3.20 d 2.0 motor 115 bin tl civarı bunu almıcaksan audıde hoşuna gitmiyorsa.ben sana aynı ayarda passat veya volvo s60 öneririm fiyatları hemen hemen aynı .2.0 motor takıntın yoksa bu araçlar türkiyede pazara girmek için yıllardır yaptığı 2.0 motordan vazgeçip 1.6 tdı yaptılar iyide bir satış potansiyeli yakaladılar ben bunları öneririm yaşına göre ikisini incele ikiside kaliteli araçtır
ps15.09.2012
dsc nin açılımını internetten buldum burada araç viraj dışında ani frenlerde arka tarafın kaymasını engelliyor.peki virajda firene basarsak neolacak.ben 1.16 serisi almayı düşünüyorum hatta aldımda denilebilir 1.16 serisi hakkında bilgisi olan varmı.yada a3 veya golf tercih edilebilirmi
burak15.09.2012
bu kasada ve bu lükslükte araçlar audi a4 mercedes c180dir. yorumlar kafanı karıştırmasın arkadaşım kimse bmw ymiş mercedes audiymiş bu markaları kötüleyemez. seçiminnde en çok hoşuna gideni seç. tek farkları yakıt tüketimleri ve performansları bunları göz önünde bulundurarak seçim yaparsan marka konusunda şikayetçi olmassın...
fevzi14.09.2012
arkadaşlar 3,20 d düşünüyordum şimdi yorumlara bakıyorum kafam çok karıştı.audı yi dizayn olarak sevmiyorum bu kalitede başka bir araç tavsiye edermisiniz.özellikle m.gürbüz arkadaş
ps14.09.2012
DSC - ( Dynamic stability Control )ESP ile aynı prensipte, dört tekerleğin yola en güvenli şekilde basmasını sağlayan sistem. Elektronik stabilite sistemi ağırlıklı olarak BMW'de kullanılır. viraj dışındaki kritik fren anında karşı moment uygulayarak arka tarafın savrulmasını önler.
wolverine14.09.2012
bmw yağ yakar denmiş, eski modellere özgüdür bu olay onu belirtmek lazım uzun süredir bu problemler çözülmüş durumdadır. arkadan itiş araba yol tutuşu her zaman daha iyidir, bu şöyle sıralanır öncelikle 4*4 sonra arkadan itiş en zayıf da önden itiştir. arkadan itişli araçlar sadece kalkış anında ve kötü hava koşullarında (kar, yağmur gibi) yol tutuşta problem yaşayabilirler. bmw kullanmayan bmw keyfini bilemez onu bilir onu söylerim
burak14.09.2012
önden çekiş araç en güvenlisidir bu bir yorum değil bü böyledir yani. bmwnin yeni teknolojilerinde dsc vardır dsc yi kapatınca araç yanlamaya hazır hale gelir gaza dokunursunuz yan yan gidersiniz. zaten bmw nin mercedesin audiden daha genç ve daha fazla alıcısının olma sebebide budur. insanlar istekleri doğrultusunda seçim yapar. arkadan itişin avantajları vardır önden çekişin avantajları vardır. bu markalar bizlere zaten sürüş modları sunuyor eco,sport,sport+,normal... bu modları kullanarak ister kayarsın ister kaymassın. karda kışta zaten her araç kayar. bu seçim zevk meselesi o yuzden tartışmaya gerek yok.
m.gürbüz13.09.2012
rica ederim arkadaşım.ilk önce şunu söyleyeyim çoğunluk olarak her marka aracın bir yapı taşı vardır.honda(cıvıc) toyota(corolla) opel(astra) vw(golf)olduğu gibi audınınde a4 dür bu araçlar diğer modellerine göre daha çok satılır.ama bmw ninde yapı taşı şu serisi demek zordur.markalarda bunun farkında olduğu için bu araçların yapımına daha dikkat ederler.audı kasa ve şasesini ağırlıklı aliminyum yaparak kilosunda hafitletme,yakıtında azaltma yapan tek marka diyebilirim.audı sacını sadece audıye sac yapan bir fabrikaya yaptırır.bunun artısı kasasın uzun yıllar dayanıklı olduğunun göstergesidir.audının ikinci en büyük artısı önden çeker olması.bu sınıfta araçlar kaliteli araç yaparak arkadan itiş yaparken audı aynı kalitede belki dahada kaliteli aracını önden çekiş yapmıştır.buda audı markasının diğer markalara göre daha çok tercih edilmesine sebeb olur.bmw de bunu yıllar sonrada olsa anlamaya başlamış ve önden çekiş araçlar çıkarmak için kolları sıvamıştır 2014 yılında satışı planlamaktadır.bildiğim kadayıylada ilk olarak 1 ve 3 serisinde yapacaktır.ama bmw nin daha önemli bir sorunu daha vardır.buda araç belirli bir km ye geldimi motorunun yağ yakma problemi ortaya çıkmaktadır.bu sorun olana kadar aracın kullanımı çok önemlidir.bütün bunları toplayarak şu sonuca varılırsa audıyi tercih etme olasılığı yüksektir ama genede dediğim gibi zevk meselesidir.hayırlı günler
hakan12.09.2012
m.gürbüz kardeş bilgilerin için sağol bende artık a4 üzerine yoğunlaşacağım audı hakkında düşüncen nedir
m.gürbüz11.09.2012
bu tip araçlarda arkadan itişin sürüş konforu daya iyi olduğundan yada yol tutuşu daha iyi olduğundan değil bilindiğin aksine arkadan itişlerin daha seri ve performanslı olduğundan tercih ediliyor.bu araçların fiyatların uçuk olması kalitesinden değil bu tip araçlar aktarma organı dediğimiz şaft difransiyel olduğundan vede diğer önden çekişli araçlara nazaran daha çok donanım bulunduğundan (motor haciminide eklebiliriz) dolayıdır.çünkü bu tip araçlarda arkadan itişin verdiği tehlike büyüktür yani donanım faktörü tehlikesini tamamen yok edemez ama en aza indirmeye çalışır.ama önden çekişli bir araçta esp asr gibi önemli donanımlar olmasada yol tutuşu daha iyidir (örnek golf )yarış araçlarına gelince onlar arkadan itişlidir ama tamamen değişik bir sistemleri vardır çünkü yarış araçları gibi o süratte viraja girildiğinde arkadan olsun önden olsun araç dört takla atar.yarış araçların motorları genelde arkaya veya orta bölüme yapılır ayrıca arakadan verdiği kuvvet direksiyon mili ve ön tekerlerle işbirliği vardır 4*4 değil ama buna benzer bir sistem gibidir.önden çekişli araçların avantajları virajlarda savrulma olmaz,araç daha kararlı gider,her türlü hava şartlarında yolu kavrar ve kayma eyilimi yok olacak şekilde ortadan kaybeder.Arkadan itişli araçlar, yavaşlama amaçlı vites düşürüldüğünde arkadan savrulmaya yol açma eğilimindedirler.ayrıca kaygan zeminlerde (buz,ıslak yol gibi)kayma eyilimi daha fazladır.aracın donanımları ile kayma olayı en aza indirilse bile tamamen ortadan kaybedememişlerdir.normal yol şartlarında arkadan ve önden itişli araçların arasında bir fark yoktur burada m.akif beyin sözünü yenilemek isterim tamamen zevk meselesidir.bu konudan tedirgin olan arakadaşlar aman ne olacak bununda çaresini bulmuşlardır deyip böyle bir araç alaması ilerde hayal kılıklığına uğratabilir.herkese rahat konforlu kazasız şürüşler.
ismail02.09.2012
meraba arkadaşlar bende 2001 e46 salon 320i vardı satım çok memnundum ama çok pişman oldum yeni kasa 316i düşünüyorum nedersiniz teşekürler
mehmet akif27.06.2012
salih bey önden cekisli arabalainr her zaman yüksek süratlerle girilen virajlarda önden kayma egilimi vardir. Fransizlar tarafindan gelistiren önden cekisin asil meselesi parca tasarrufu gibi ekonomik nedenlerdir.Bu yüzden yüksek beygir ve cekis gücü sunan araclarda önden cekis tercih edilmez. Arkadan itis ise biraz sürüs beceresi gerektirir.Cünkü direksiyon arkadan itisli araclarda daha aktif rol oynar ve sürüse daha cok katki saglar.
salih26.06.2012
bende 2001 model e 200 mercedes var bende okudum izledim önden çekiş daha avantajlı öbür taraftada izledim arkadan itiş avantajlı kime inanacağız biz :)şunuda belirteyim arkadan itiş kaygan zeminlerde biraz dikkat istiyor
mehmet akif26.06.2012
belirtmek isterim ki bu kisisel zevktir. Benim icin arkadas itisli bir aracin verdigi zevki önden cekisli arac veremez.Bunu bilir bunu sölerim.ve önden cekis diyenleri 200HP üstü elektronik destek sistemleri olmayan araclarda bir pistte izlemek isterim.iyi günler.!
mehmet akif26.06.2012
Valla hemen altimdaki mehmet ka... isimli kullanicinin linkini paylastigi video olmasa uzun uzun bir yorum yazicaktim mahir ve fatih beyler icin.Ama video durumu özetlemis.
Fakat yine de benim söyliyeceklerim güvenlik hususunda degil. Marka ve marka cizgisiyle alakali!
Mahir bey öncelikle daha önce 2 farkli model bmw kullandim. 1.si e46 325i 2.si e60 530d.
sizin kullandiginiz arac yani 730d yi BMW cizgisinin tamamen disinda tutuyorum.Performans denildiginde insanlarin gaza bastiginda hizli tepki veren bir araci anlamasindan biktim diyebilirm.
Gelelim konuya BMW konsept itibariyle arkadas itis gelenegi sürdüren ve araclarinida bu capta üreten lider bir firma.Her ne kadar yeni kasa 5 serisi yahut 7 serisiyle hedefledigi kitlenin yas endeksini yukari cekmis olsa da aslen BMW bir spor araba üreticisidir.Benzin motorlu tüm 3 serisi araclarda bunu acikca hissederseniz zaten. fakat burda kalkipta fatih beyin 3 serisi aracimi sattim da passat cc aldim demesi zaten kendisinin bmw alirken ne aradigini fakat onu bulamadigini kanitliyor.
Yani netice itibariyle mesele ne umdugunla degil ne bulacaginla alakali. Bir BMWye biniyorsan onun arkadan itisli olmasindan sikayet edemezsin! cünkü o markanin karakteristigini yola en iyi yansitan cekis sistemidir. Önden cekis degil!
Tesekkürler!
Mehmet Kahraman26.06.2012
İngilizler yıllar önce sizler için araştırmışlar ve bir test sürüşü yapmışlar virajda hangisi daha iyi diye önden çekiş-arkadan itiş-4 çeker tabiki virajda arkadan çekiş ve 4 çeker araçlar dönüyor görüldüğü üzere önden çekişli araç önden kayma eğilimi gösterip kendini toplayamıyor.Buyrun izleyin ve ögrenin http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM
hakan26.06.2012
o sistem bmw nin m5 modelinde olması lazım hem artık bmw 2013 önden çekiç araç yapacakmış
mahir25.06.2012
mehmet akif bey öncelikle insanları böyle yargılamak hiç hoş değil.anladığım kadarıyla bmw niz yok sadece marka diye yorum yapıyorsunuz arkadaşın önden çeker bmw istemesi zihniyet değil bilmemesinden alakalı bizde biliyorsak cevap veririz bu polaya donanım koyun diye bağıran bizimde zihniyete bak vw gibi bir markaya donanım istiyorlar dememize benzer..arkadaşlar 2005 yılından beri 730 d kullanıcısıyım önden çekerli araçlar herzaman daha avantajlıdır. Ayrıca önden çekişli araçlarda, aracın virajlardaki savrulma davranışı ve normal sürüş koşullarındaki tepkileri daha kararlıdır. Bunun karşısında arkadan itişli araçlar, arkadan itildiği için kararlı gidişi daha zayıftır ve motor freni uygulamalarında ani vites küçültmelere daha yüksek risk faktörü ile cevap verirler. Aracın arkadan itişli olması aracın arkadan kayma eğilimini arttırır.Önden çekiş sistemi, yer ve ağırlık tasarrufu sağlar ve sürüş dengesini olumlu etkiler.Yarış araçlarında ferrari gibi spor araçlarda durum farklıdır yarış araçlarının çogu arkadan çekislidir ve motor arkasında yada ortasındadır Arkadan çekisli yarış araçlarında direksiyonun baglı oldugu tekerler ile çekişi saglayan tekerler arasinda is bölümü mevcuttur, bu hızlanmalarda ve keskin virajlarda büyük avantaj sağlar.peki bmw ve mercedes neden hep arkadan itiş araç yapıyor bunun ilk sebebi ben farklıyım demesidir ikincisi arkadan itişli araçlar bildiğimizin aksine daha performanslıdır ve bu performansından farklılından ödün vermemek içindir
fatih25.06.2012
burda önden çekermi iyi yola tutunur arkadan itişmi onu tartışıyoruz konu farklı yerlere taşımayalım bmw yi kötüleyen biri varsa ona cevap verin yoksa yorumunuzu yapın arkadan itiş daha iyi deyip kestirin kimin zihniyeti kimden iyi bilemessiniz.arkadan itişi daha iyi diyenler araştırsın bakalım
fatih25.06.2012
evet araç sürmesini bilmiyoruz 2 yıl 3.20 d kullandım.araç kullanmayı bilmediğim için ş.içinde viraj dönerken sağ arka çamurluğunu direğe vurdum araç zaten emanet gibiydi bu yıl passat 2,0 cc ile takas ettim şimdi güvenle her hareketi yapabiliyorum sonra kendi kendime dedim ben araç sürmesini biliyormuşum
mehmet akif25.06.2012
vay arkadas zihniyete bak ya..Arkadan itisi elestirenler var ya aramizda. BMW önden cekis üretsin diyenler var ya. yuh diyorum size. BMW gibi karekteristik ve sporcu sürüs özelligini yola en iyi yansitan markalarin birinden önden cekisli araba istemek anca size müstehak zaten. Arabayi yolda tutmayi beceremeyen adamlara bence bmw bir de söför vermeli bu araclarla beraber.Yazik.
calp25.06.2012
bmw arabalari, yol tutus acisindan dunyada sayili markalardandir. elektronik destekleri de onu yolda tutmak icin ayrica bir arti getirir... Hem spor paket 320d aliyor hem de onu yolda tutamiyorsaniz; siz araba surmekten vazgecin zira araba surmeyi bilmiyorsunuz demektir. Ya da cok tehlikeli sekilde araba suruyor; virajlara giriyorsunuz demek ki bmw teknolojisi bile sizi yolda tutamiyor. :)
Mehmet kahraman25.06.2012
Mustafa;BMW Mercedes Porsche Ferrari vb güçlü araçların hepsi ya arkadan itislidir yada 4X4 tür neden?daha iyi yol tutsun diye. onden cekis araç hiçbir zaman arkadan itis kadar iyi donemez.kontrollü kayma daha iyi dönmen içindir.sevgiler.
fatih24.06.2012
2011 yılında steptronıc vites 3.20 d aldım bu yıl çok kar yağdığı için araca rahat binemedim karlı havalarda çok kötü arkadan çeker olması bana görede iyi değil bu ay satmayı düşünüyorum bence bmw ve mercedes önden çeker araç yapmalı
umut24.06.2012
320 d alırsan bmw alış olursun gerisi yalan
Heriks23.06.2012
bmw 316 alırsan herkesi kandırırsın başta kendini, 320 alırsan herkesi hayran bırakırsın başta kendini,
mustafa korkmaz15.06.2012
selim geçen yıl bende 2006 320d m paket almıştım ve sürekli arkası kaymasından dolayı hemen sattım bmw tam bir facia uzak durun passata biniyorum ön çekişli gayet iyi
mert14.06.2012
fenerbahçeli ben de fenerliiyim ama mıtsubishi evo 150 bin tl üstüne 60 bin koyman lazım ha 60 bine başka araba alınırda .......
selim14.06.2012
bmw nini önden çeker aracı varmı 2010 yılında sıfır 320 d aldım arkası çok kayma yapıyor hele u dönüşleri berbat biraz sert dönoünmü toparlayamıyosun eskiden audim vardı çok memnundum eğer bmw nin böyle bir aracı varsa düşüneceğim yoksa a4 alacağım bilgisi olan varsa paylassın
Ercan GAZİOĞLU14.06.2012
dirift dediğin doğru kardeşim benimde 3.18İ arabam var gerçekten arabamın yaşın 10 yaşın üstünde ama görünüş olarak süper ve kişilerin bana ve aileme bakışı değişik bunu ancak süren anlar karşından gelen araba bile bazen bana bakarak yol veriyor.Geçek şürüş keyfi için BMW
dirift08.01.2012
bmw kullanmak bir ayrıcalıktır otoparka yada oto yıkamaya aracınızı çekerken ayrı bir hürmet ve ilgi gördüğünüzü anlarsınız insanlar sizi elit kişi olarak algılar ve meraklısı olan sürücüler size hayranlıkla bakarlar.
uğur yıldırım11.01.2011
mrb ben alanyadan ugur bmw nin 316.i modeline baktım ve çok hoşuma gitti fiatı ise diger arabalara bakınca da çok cazip geldi bana neden mi ?bir fiesta 34 bin tl,,punto 40 bin tl.hundai era dize 33 bin tl yani bu araçlara bakılırsa bmw nin fiatı bence çok makul taktir sizlerin
fenerbahçeli30.04.2010
bunu alacağıma gider 20-30 daha verir evo 10 alırım
Yorum Yaz
İsminiz
Yorumunuz (Lütfen küçük harfler ile yazınız)
Onay Kodunuz

Onay Kodunu Giriniz


Paylaş
Eklenme Tarihi : 23.07.2009
İncelenme Sayısı : 268,145
SIFIR KM ARAÇ ARAMA
Araç Türü
Yakıt Türü
Silindir Hacmi
Vites Tipi
Kasa Tipi
Maksimum Fiyat
Sıralama Şekli