Dizel İle Benzinli Arasındaki Fark

Akaryakıt fiyatlarındaki artış tüketiciyi dizel araçlara yönlendiriyor. Geçen yıl otomobil satın alan her 100 müşterinin 62'si dizel modelleri tercih etti.

Aslında Türkiye'de rafineri çıkış fiyatları benzine göre daha yüksek olan dizel yakıt, vergi sayesinde benzine göre litresi 65 ile 72 kuruş arasında daha avantajlı olarak satışa sunuluyor.

Bu fiyat farkına ilave olarak dizel motorların kilometrede benzine göre daha az tüketim sergilemesi ortaya avantajlı bir tüketim grafiği çıkarıyor.

Ancak, dizel motor gerek geliştirme maliyetleri gerekse servis maliyetleri ile benzinli motorlardan ayrılıyor. Modeline göre değişmekle birlikte aynı donanımlara sahip benzinli model ile dizel model arasında 5 bin liradan başlayan bir fark ortaya çıkıyor.

Peki dizel modeller ne kadar süre içinde aradaki farkı amorti edip avantajlı hale gelmeye başlıyor?

Örneğin Ford Fiesta'nın 1.4 litrelik benzinli manuel şanzımanlı modeli şehir içerisinde 100 km'de 7,6 litre yakıt tüketiyor. Bu aracın km başına yakıt maliyeti yaklaşık 35 kuruş olurken Fiesta'nın benzer motor gücüne sahip dizel versiyonunun şehir içinde km başına yakıt maliyeti 20 kuruş civarında.

Yani dizel model, her kilometrede 15 kuruş daha az yakıt maliyeti sergiliyor. Ancak, benzinli modelin satış fiyatı 36 bin 495 lira iken dizel model 44,4 bin liraya müşteriye ulaşıyor.

Yani arada 7.9 bin lira fark var. Bu bedel dizelin ekonomisi ile ancak 53 bin km yol yapıldığında sıfırlanmış oluyor. Bu da ortalama 2 yıl anlamına geliyor. Farklı modellerde menzil değişiklik gösterse de bu değerler ortalama olarak alınabilir.
Yorumlar
bence12.05.2015
bu arada mazot ile benzin arasında ki fiyat farkı eskisi gibi uçurum düzeyinde değil .eskiden 1 lt benzin fiyatına neredeyse 2 lt mazot alınıyordu ancak şimdi aradaki fark 64 kuruştan ibaret .
ve şunu da belirtmeden geçmeyelim ham petrolden aynı miktarlarda mazot ve benzin üretilir. yani bir miktar ham petrolden 1 lt benzin rafine ediliyorsa 1lt de mazot rafine edilir ve Türkiye'de yıllık 16-17 milyon ton motorin, 3.5 milyon ton da benzin kullanılıyor. ve 13 milyon tonluk benzini maliyetinin altında ihraç ediyoruz. Bu nedenle devlet yetkilileri buna önlem almaya uğraşıyor. Bu önlemlerden biriside motorin fiyatlarını yukarı çekmek. Motorin fiyatları da yüksek olunca bu sefer mazota muhtaç üretim yapan sektörü etkiliyor. (çiftçiler - fabrikalar) sonuç olarak üretim maliyetleri arttığı için aldığımız ürünlere daha fazla para ödüyoruz. sözüm ona dizelden kar etmeye çalışırken mutfak ve diğer giderlerinden zarar ediyoruz.
Şu bir gerçek ülkemizde yıllık 30 bin km yolu ancak ticari araçlar yapar ve maalesef sırf yanlış bilgilerle ihtiyacımız olmadığı halde aldığımız dizel motorlu araçlarla kendi ayağımıza kendimiz sıkıyoruz. Benim yetkim olsa tüm özel binek araçlarda dizel motoru yasaklardım yada çok çok daha fazla vergilendirirdim (ileriki zamanlarda dizel araçlara bu uygulama yapılacak gibi yıllarca bu konu hükümetin gündeminde ama nedense yapamadılar) .Sonuç da benim yetkim yok ama bireysel olarak etkim var oda bilinçli bir tüketici olarak doğru seçimler yapmak.
bence11.05.2015
dizellerde eskidendi o şimdi yeni dizeller farklı diyenler neden benzinlilerin yenilerinden bahsetmiyorlar .benzinli araçlarda artık eskisi gibi 100 km lerde 10 litre ortalamaları bitti artık turbo benzinlileri bırakın atmosferik motorlarda bile şehir içi 7 şehir dışı 5 lt ortalama yakan benzinliler var artık. örneğin mitsubishi asx suv crossover 1.6 mivec benzinli atmosferik motora sahip (gerekirse lpg için en uyumlu motora sahip) istanbul-yada ankara trafiğinde bile 7 ile 7,5 litre şehir dışı ise 4,5 ile 6 lt arası yakıt ortalamalarına sahip. asx alanların çoğu lpg bile taktırmaya gerek duymuyorlar.
1.2 turbo benzinlilerde evet turbo bu araçlarda da var ama 1-3 yaş arası olanının yıllık vergisi 591 lira aynı performansı veren 1.5 yada 1.6 dizel aracın yıllık (1-3 yaşında olan) vergisi 945 lira yani aradaki fark 354 lira
dizel araç alacaksınız ve yakıt korkusu olmadan bineceğim diyorsanız o zaman en az yıllık 30 bin km yol yapmalısınız yok ben senede en fazla 15 -20 bin yaparım diyorsanız dizel almak niye çünkü karı kediye yüklemiş olursunuz .
dizel motor avantajlı ama kime çok araba sürene.
lütfen nasıl bir araç alacağım diye düşünürken önce ihtiyaçlarınızı ve durumunuzu bir masaya yatırın
1. yıllık kaç km yol gidiyorsunuz yada gideceksiniz.
2. aracı ne amaçla kullanacaksınız.
3. alacağınızın aracın iç hacimleri sizin ihtiyacınızı karşılayacakmı
4. aracı genelde hangi yol ve hava şartlarında kullanacaksınız.
5. aldığınız araç kişisel zevklerinize ne kadar uygun olacak.
bütün bu faktörleri iyice düşünün ve ona göre araç alın .
ikinci eli var yada dizel az yakar diye size uygun olmayan araçları başkaları için almayın önce kendiniz için araç alın. hem kendi hemde memleket çıkarları için en uygun olanı kendinize göre araç almanızdır. saygılar.
objektif11.05.2015
1. Öncelikle dizel araba cok masraflı olur mantığını silin kafanızdan. o eskidendi. Hemen hemen bakım fiyatları aynı.

2. Bir araba dizel benzinli farketmez bakımları aksatılmadan doğru ellerde yapılmışsa çok uzun kmler binilir. Hatta dizel motorlar benzinli motorlardan daha dayanıklıdır. Ben uzun yıllar hem dizel hem benzinli/Lpg li araclar kullandım. Bunlar içinde tercihim kesinlikle dizel olanıdır. LPG den çok cektim. Bir süre sıkıntısız biniyorsunuz sonra arıza vermeye başlayınca Servis LPG icye LPG ci servise, bir oraya bir buraya inanın bazen aracı yakasınız geliyor. Hele yeni arabalar elektronik sistem cok fazla oldugundan servislerde sözde ustalarla bu LPG işine girmek hiç akıl karı değil.

3. Turbo meselesi: Turbo öle kolay bozulan bir sistem değil. Kaldıki Günümüzde bir çok benzinli arac bile turbolu. Korkmanıza geek yok. Yetrki yakıtınız düzgün olsun, Yağınızı zamanında değiştirin.

4. Ben suan Asrta H kasa sedan 1.3 cdti dizel kullanıcısıyım 2011 de sıfır alıdım. suan 75 bin km ye yaklaştım. Bu süre içerisinde gitmediğim yayla kalmadı, Türkiyenin bir çok yerine gittim, kar, kış, yaz her mevsimde cok zorlu koşullarda kullandım. Altını vurdum, derin cukurlara düştüm yani arabanın tüm limitlerini zorladım ve MaşALLah aracımda suan en ufak sıkıntı yok, ne alttakım, ne turbo, hala fren balataları bile oriinal. Yag filtre bakımı dışında sadece arka park ampulu kesti onu da 10 liraya değiştim. euro 4 motor old.dan partikül filtresi gibi bi derdiniz de yok. Ve cok ekonimik. Evet performans biraz zayıf zaten bizde ralli yapmıyoruz ama biraz daha iyi olsa performansı güzel olurdu. Şimdi bu mu masraflı dizel araba araba. yani arabanın komple enjektorlerini turbosunu değişsem yaptığım ekonominin yanın sıfır kalır. Ben benzinşi arabanın acısını cok cektim iyi bilirim. en azından bir yere giderken yakıt düşünmüyorsun.
bence benzin11.05.2015
dizel araçların bakım ve servis masrafları daha ağırdır
örneğin benzinlide yakıt filtresi 100 bin-120 bin kmde bir değişitirilirken dizellerde her yağ değişiminde yani her bakımda değiştirilir.
sıfır dizel araçlarda yakıt parasını nakit olarak bayiye verirsiniz yılda 20000 km yapmıyorsanız bayiye verdiğiniz peşin parayı çıkartamaz zarar edersiniz.
kaba hesap ile şu an benzin lt fiyatı 4,74 lira mazot ise 4.08 lira benzinlide 100km ortalaması 7 litre yakıt yakan bir araç ile 100 bin kmlik yolda toplam yakıta 33180 lira veririsiniz.
dizel olan aynı araçla 100km ortalaması 6 litre yakarsanız bu araca da 100bin km sonunda yakıt masrafı 24480 lira olur. yani 33180 - 24480 = 8700 lira fark eder ancak siz bu araca en kötü dizel farkı 10 bin fazladan para vermiştiniz. Ayrıca her 10bin bakımında servise benzinliye göre fazladan en az 100 lira fark verdiniz 10x100= 1000 lira fark birde 100 bin yapana kadar birde turbo masrafı ellerinizden öper en kötü 4 bin lira masraf açar. Alın size yüz bine kadar 5 bin daha masraf . yıllık kullanım km niz 20 bin ise 5 yıl sonunda dizel araç alıp yakıttan 8700 lira kar ettiniz ama bayiye alırken fazladan 10 bin verdiniz artı bakım bin artı turbo arızası ıvır zıvırda 4000 bin desek toplam 15 bin vermişsiniz . 15000 – 8700 = 6300 lira zarar . 5 yıl ve 100 bin yapmış bir dizel aracıda artık satarmısınız yok ben buna bir 5 yıl daha binerim mi dersiniz (aman dikkat dizelin aracın ikinci 5 yılı biraz sıkıntılı geçer ona göre) artık karar sizin gerçekler bu .

aman dikkat ikinci elde genelde 250000 km devirmiş ancak küçük bir hileyle bu km nin bir sıfırı silinmiş oto kuaförünün elinden geçmiş şirket arabaları piyasada cirit atıyor artık iyi araştırmak gerekir.
bence benzin11.05.2015
dizel aracın km si 100000 'in ne kadar altında ise o kadar çabuk ve değerinde satılır ancak ne kadar km si 100000 'in üzerinde ise o kadar yavaş ve düşük fiyata satılır.
diğer bir olayı örnekleyelim benzinli modeline göre dizel bir araç sıfırında fiyat farkı 10 bin lira olsun. iki aracıda 2 yıl sonra km'leri 50 binde satalım dizel olan benzinli olandan 3-4 bin pahalıya satılır. iki aracıda 5 yıl sonra km leri 150000 iken satarsak bu sefer benzinli olan dizelinden 5000 lira daha değerli olur.
asi11.05.2015
100 bini deviren dizeli kimse almazmış, kimden duymuşsanız artık. 2005 dizel paliomu 156 bin kmde aldım. 2.5 yıldır kullanıyorum. aldığımdan buyana kmsi 193 bin oldu. şimdiye kadar ne bir çekiş problemi ne yağ eksiltme ne de kronik bir sorun yaşadım. aracım aldığım gün gibi muhteşem bir çekişe sahip. haa nasıl mı kullandım aldığımdan beri zamanında yağını filtresini değiştirdim. turbo için de öyle 1 dk falan rölantide çalıştırmadım eğer 2000 devir ve üstü kullandı isem stop etmeden önce kontağı kapatmadan önce bir 20- 25 saniye beklerim o kadar. dayım yılların otobüs şoförü. bildiğiniz üzere otobüsler de dizeldir kamyonlar da. dediği şu: yeni alınan bir otobüs motoru düzenli bakım ve kaliteli yağ ve yakıt ile 700 bin km den önce rektefiye görmez.... daha ne denilsin. turbosuz değil dizel, benzinli motoru dahi kalitesiz yağ ve yakıt ile ve gereksiz uzun süre yüksek devirli kullan ya da motoru susuz kullan gör bak ne oluyor. kısacası günümüzde bakımlı olan her dizel motor benzinli kadar uzun ömürlü olur. önyargıları bırakalım artık.
Tuncay10.05.2015
Çok yol yapan dizel alır, motor ömrü ve bakım olarakta belkide dizel daha avantajlıdır. Benzinli aracın da bakımları aynı tutuyor. 100 bini geçmiş benzinliye de kimse bakmıyor bu memlekette. Az km li dizelde bazen sıfırından pahlıya gidiyor buralarda. Benzinli arabanın çekişi de ayrı bir muamma...
Gerçekçi10.05.2015
100 bin, 200 bin devirmiş dizeli kimse almaz, alırsa da serviste mahvolur.
kaya10.05.2015
Dizel 10 bin lirada ucuz olsaben bi daha almam kullanmam lpg desen dahabeter arkadaslar benzinli en iyisi 1.2 turbo auris gelicek bekliyorum golf dizel aracimin dizel partikul filtresi 20 binde tikandi 900 tl masraf yag yakti dsg garantiden degisti araba surekli serviste saticam servis arabayi teslim etmiyo 1 haftadir dizelin bir avantaji sehir ici kullanim icinyok. Bakimmasraflari cok fazla
adem10.05.2015
Mehmet ali kardeşime sonuna kadar katılıyorum dizel aracı pahalı alırsın lakin satarken de pahalı satarsin kullandığın tasarruf cebine kalır
Mehmet ali10.05.2015
Sn. Hulki çok km yapınca zaten dizelin avantajlı olduğunu herkes bilir. az kilometre yapınca da rahat satılır dizel. yani her iki durumda da karlıdır.
FERROLİ09.05.2015
bir aracın benzinli modeli ortalama 25 kuruşun altında yakıyorsa, dizel model ile de arasında 10 bin lira fark varsa ve yılda 10 bin km yapıyorsa benzinli model daha mantıklıdır. (hem de lpg taktırmadan.). bunun dışında benzinli modeli hem lpg uyumsuz hem de 30 kuruş ve üzeri yakıyorsa aradaki fark 10 bin TL yi geçmiyorsa dizel model alınmalıdır. bazı araçlarda aradaki farkı 20 bin liraya kadar çıkartmış ; bu tamamen saçmalık ötesi,
Hulki09.05.2015
Sn.Mehmet bey, çok km yapmış dizelleri masrafı çok olur, bakımı ağır olur diye 2. elde malesef çok tercih etmiyorlar.
Mehmet ali09.05.2015
kısır bir bakış açısı olmuş. Dizel arabayı satarken zariten o aradaki fark kadar aracı daha pahalıy ve benzinliye göre daha hızlı satıyorsunuz. Araştırmacı burada sanki iki aracı 2. El statüsündeyken aynı para edeceğini düşünerek yapmış. Değerlendirme yanlış. Dizele fazla para berip alıyorsan yine aynı satın alma endeksiyle 2. Elde daha pahalıya satarsın(benzinliye göre)
ısparta 3201.02.2015
Kardeşim peugot 206 alıcam tercih dizel ama fprd fiestayı yapan adama helal olsun
ADEM04.02.2013
sadece benzın dızel olsa.. tamamda.....
vergı
Hgs
kasko
trafik sıgaortası
EHLİYETİ
OTOPARK PARASI
SERVİS
BAKIM
VB
K7R7M04.04.2012
Yılda 5.000 km de yapsan benim görüşüm DİZEL

Parası olan Servise olmayan Sanayiye durum budur
fatih mert04.04.2012
Yani avantaj filan yok her iki durumda da mokoko.
Yorum Yaz
İsminiz
Yorumunuz (Lütfen küçük harfler ile yazınız)
Onay Kodunuz

Onay Kodunu Giriniz


Paylaş
Eklenme Tarihi : 03.04.2012
Okunma Sayısı : 15,438
SIFIR KM ARAÇ ARAMA
Araç Türü
Yakıt Türü
Silindir Hacmi
Vites Tipi
Kasa Tipi
Maksimum Fiyat
Sıralama Şekli
BİZİ TAKİP EDİN