En İyi Otomatik Vites Hangisi?

Öncelikli hedefi otomatik vites olan çoğu kullanıcı bu tip şanzımanlardan hangisine güvenip güvenmeyeceği konusunda zaman zaman tereddüte düşmektedir. Arabalar.gen.tr sizler için piyasadaki otomatik vitesli araçları test ederek tavsiye yazısı niteliğinde bir araştırma ortaya koydu. İşte en iyi 5 otomatik şanzıman üreticisi;

5- Opel
Her ne kadar otomatik viteslerinde kullandığı easytronic şanzıman sistemi eski bir teknoloji olsa da Opel her yeni modelinde bu sistemi biraz daha geliştirerek sunmayı başarıyor. Örneğin 2010 öncesi Opel Astra modellerinde kullanılan easytronic sistem ile yeni Meriva modellerinde kullanılan sistem arasında farklılıklar göze çarpıyor. Genel anlamda vites geçişlerini hissettiğiniz bir yapıya sahip şanzımana araçta kullanılan zengin donanım seçenekleri destek veriyor. Örneğin Hill Holder (Yokuş Kalkış Desteği) sisteminin bulunması yüksek ivmeli yollardaki dur-kalk problemini 5 saniye kadar aracı tutarak çözüyor. Sonuç olarak zengin donanıma sahip ve özellikle dizel motor düşünenler için Opel çok iyi bir seçenek olacaktır

4- Mercedes
Dünyanın en prestijli markası sayılan Mercedes kullandığı tam otomatik şanzımanı ile araçlarında otomatik şanzımandan daha çok akülü bir otomobil ile yolculuk yapılıyor hissi vermeyi başarıyor. Neredeyse hiç hissedilmiyen vites geçişleri sorunsuz ve kusursuz. Listemizde dördüncü sırada bulunmasının sebebi ise şanzımanda meydana gelebilecek en küçük bir arıza için bile istenen fiyat astronomik düzeyde. Yetkili servislerin ise liste fiyatlarını Lira yerine Euro üzerinden göstermesi ise bunun bir ispatı.

3- Renault
Renault tarafından yeni geliştirilen EDC sistemi oldukça başarılı. Hızlı ve kusursuz vites geçişlerini sarsıntısız olarak sunan EDC sitemine yurt çapına dağılmış geniş yetkili servis ağını da eklerseniz yaşanabilecek en küçük bir problemi en kısa sürede halledebilme imkanı veriyor. Orta derece bir performans değerine sahip başarılı bir sistemin sadece dizel motorlar ile sunuluyor olması sadece şehir içi yüksek kilometre yapan kullanıcıların ilgisini çekmekten öteye gidemiyor.

2- Volkswagen, Seat, Skoda
3 markanın birden ikinci sırada olmasının sebebi bu 3 markanın da aynı otomatik şanzımanı yani DSG sistemini kullanıyor olması. Altyapısı tamamen Volkswagen tarafından gerçekleştirilen DSG sistemi fiyat olarak ulaşılabilecek düzeyde otomobillerde sunuluyor. Aynı şanzımanı Polo, Fabia, Ibiza gibi küçük modellerde de Passat, Octavia gibi büyük modellerde de görmek mümkün. En iyi performansı sunan DSG şanzıman sisteminin vites geçişleri gayet başarılı. Üstelik TSI gibi küçük hacimli motorlar ile uyumu ise dikkat çekici. Örneğin 2000 cc'lik bir motordan alabileceğiniz hız performansı TSI seçeneği ile 1198 cc'lik bir Ibiza modelinden almanız mümkün. TDI gibi dizel motorlar ile de uyumlu olan DSG şanzıman sistemi her yönü ile alkışı hak ediyor. Tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç diğer modellerinde Yokuş Kalkış desteğinin ülkemizde sunulmuyor olması. Bu durum haliyle yokuş duruşlarında aracın geri kaçmasına sebep olabiliyor.

1- Honda
Yıllardır manuel vitesli araçlarından bile daha iyi bir otomatik şanzıman sunan Honda geçmiş yıllarda kullandığı i-Shift isimli şanzımanını artık tüm modellerinde tam otomatik adı altında piyasaya sunuyor. Vites geçişlerini çok az hissetiren Honda modellerinde kullandığı yüksek donanım teknoloji sayesinde araçlarının albenisini yükseltmeyi başarıyor. Aslında ne performans ne yakıt ne de donanım gibi özellikler bakımından diğer otomatik şanzımanların önünde olmayan Honda'nın listemizde 1 numara olmasının sebebi sunduğu garanti süresinden anlaşılıyor. Otomatik şanzıman gibi oldukça hassas ve pahalı bir sisteme sahip araçlarını bile 6 yıl garanti ile satan Honda listemizdeki liderliğini piyasadaki en sorunsuz otomatik şanzıman olması nedeni ile hak ediyor.
Yorumlar
Akif26.06.2015
EDC'nin farkı DSG gibi arıza şampiyonu olmamasıdır. EDC'den araba toplatma duyan var mı? Ayrıca kopya ne demek, o zaman vw de Common Rail'i çokgeçolarak Fiat'tan kopyaladı.
Ahmet26.06.2015
Evet dsg de 2011 modellere kadar bir takım sorunlar yaşandı arkadaşlar fakat bunlar garanti süresi sonrası bile ilgili firma tarafından tamamen arkasında duruldu. Bana şahsen tek kuruş ödettirmediler. Konfor ve yakıt ekonomisi dsg de, bunu otoriteler söylüyor. 2015 jettamı yine dsg olarak aldım. 0 sorun. Ama bakıyorum otomatiği 10lt den aşağı yakmayan hondayı 1. sıraya koyuyorlar, eskidendi bunlar artık gerçekleri görün.Türkiye müşteri memnuniyeti endeksine bakın. Geniş bir kitlenin görüşü alınarak oluşturuluyor o endeks.
cenk26.06.2015
ŞENER
Madem VW nin otomatikleri sorunlu, neden son yıllar da satış rekorları kırıyor hiç düşündün mü.
Otomatiği daha yeni güncellenen KIA yı VW den üstün tutmuşsun ya helal olsun diyorum.
bilgin26.06.2015
Akif,

EDC en iyisi demişsin ama, DSG nin kopyası olduğundan haberin var mı acaba. Bilmeyenler için diyorum, çift kavramayı geliştirip alt ve orta segmentler de alınabilir fiyata getiren VW dir ve 10 yıllık bir teknoloji olup diğer firmalar daha yeni yeni geçmeye başladılar.
caner26.06.2015
otomatikse japon açık ara öndedir. honda dünyada 1 numaradır. 1. honda 2. toyota 3. mazda 4. subaru- 5. mitsubishi 6. nissan... aman almana bulaşmayın özellikle de ww grubuna başınız çok ağrır. sıfır alıp da 10 bin tl 1masraf ödeyen biliyorum. servis de garanti kapsamına almadı.
ŞENER25.06.2015
arkadaşlar, sorun yaratan motorun tork değeri, yüksek torklu araçlarda, özellikle dizellerde şanzımanın sorunlu hale gelmesini sağlıyor. VW ve bu gurubun tamamında 200000 den sonra şanzuman problemi garanti oluyor, tabi aracı o kadar uzun kullanırsanız. Çok güçlü motor seviyorsanız ve otomatik tercih ediliyorsa mercedes, bmw, amerikan veya en azından zf şanzıman tercih edilmeli. küçük ve orta gurpta bu iş birazda kısmet ama performanslı kullanma alışkanlığınızı unutmalısınız. 7yıl garanti veren KİA bu konuda baş ağrıtmaz düşüncesindeyim.
vw22.06.2015
otomatikte herşeyde olduğu gibi Almanlar en iyidir boşuna dsg falan demeyin dsg teferuatlı çift kavrama olduğu için biraz hassastır fakat orta sınıfta herkesin ilk tercihi yine dsg dir. Japoncu arkadaşlar cvt den bahsediyor çok eski teknoloji zaten onunda patentini 1935 te Daimler Benz almış peki japoncu arakadaşlar hiç zf ,getrag ve luk firmalarından haberiniz varmı? Bunların ortak özelliği otamatikte en iyi firmalar olmasıdır ve üçüde Alman firmasıdır Honda jeep land rover jaguar vs ... bu firmalar zf den tedarik etmektedir yani uzun lafın kısası bir sektöre Alman girdiyse birinci bellidir biz ikinciyi tartışalım saygılar.
mehmet06.06.2015
Ben iki yildir 7.60 li kullaniyorum memnunum hem otomatik hem manuel hem f1 cok seri guzel bu arada aracim 2012 model sifir aldim bakim haricinde servise gitmedim
pointman21.04.2015
en iyisini bilmemde en kötüsü fiat.bu işi hakkaten bilmiyor.o paraya yazık arkadaşlar.
cenk05.04.2015
şimdi 150 yıl önce ki bir teknoloji olan cvt otomatik mi 1. geldi. el insaf arkadaşlar derim, ben bu otomatiği çook eskiden mobiletler de kullanıyordum. yani basit bir konik sistem sınırsız vites filan, bas bas dur. ne bir his ne heyecan var. sanki yapay gibi. ayrıca bu cvt sadece honda ya ait değil ki. bir sürü firmalar kullanıyor. yani 5 / 6 yıl garanti vermesi iyi olduğu anlamına geliyorsa çok saçma.
syf05.04.2015
bugun araba bakmaya gidiyorum gitmeden once biraz arastirdim en aklima yatani honda jazz cvt galiba ne dersiniz arkadaslar simdiden tesekkurler.
Akif19.02.2015
En iyisi Renault EDC, en kötüsü ise arıza şampiyonu vw-DSG
http://www.arabalar.gen.tr/sanziman-sorunu-arac-toplatti-h3512.html
gökhan19.02.2015
otomatikse tabiki japon...( aman dsg'den uzak durun)
murat oca18.02.2015
2007 moel cvt speegear palio 6 yılır kullanıyorum sorunsuz 40000 km bir yağını eğiştiriyorum sorunsuz..
onur15.12.2014
ben katılmıyorum bu yorumlara niye derseniz hondaya lafım yok ama hondadan sonra hyundai otomatikte sorunsuz 1994ten beri otomatigini kullanıyorum sorunsuz ve şuanki aracım yine dizel otomatik hyundai i30 2013 kullanıcısıyım gayette memnunum çünkü 4ileriydi aynı otomatik üzerine 6 ileri çıkarttı sonuçta denenmiş şanzıman polo dsg 1 yılından sonra pololar geri çagrıldı sıkıntılı dsg arkadaşımda golf vardı sıkıntı yaşadı fort zaten sıkıntılı bu segmentte dedigim gibi honda hyundai
ismail02.12.2014
...bu listeye BMW yi niye almadınız doğrusu çok şaşırdım, 8 ileri otomatik vites BMW ler gerçekten evladiyelik, hadi BMW yi almadınız, sadece ülkemizde populer olan DSG sanjımanlar ı listeye almışsınız ki yeni corollanın cvt şanjımanı malesef yok..
Zafer02.12.2014
ETG şanzıman denedim,beğenmedim.
ferit01.12.2014
1. honda 2. toyota 3. mazda 4. mitsubishi 5. subaru 6. nissan 7. suzuki yani anlayacağın japondan şaşma azizim.
AYHAN01.12.2014
ben ford fiesta kullanıyorum.hemde 2003 model çooooook memnunum kesinlikle değiştirmem.sayılan biçok aracı denedim inanın şuanki aracımda hiç pişmanlık duymadım tavsiye ederim
Tunç05.11.2014
Yiğidin hakkı yiğide; en iyisi Renault EDC (1.5 EDC süper ama artık 1.6 dizel EDC de olmalı).
Azo5831.10.2014
BMW Mercedes onlara gücün Yetmiyorsa TOYOTA nın yeni 1.6 Motor Benzinli araçlarında kullandığı 7 ileri şanzıman kaliteli ve sağlam.
Opelci30.10.2014
En iyi EDC'dir.
bva30.10.2014
şanzuman en iyisi hangisimi ? en az sorun çıkarandır bence.
forumları okuyunca anlıyoruz bunu.
ferit30.10.2014
1. honda 2. toyota 3. mitsubishi 4. mazda 5.subaru ve diğerleri
Oktay30.10.2014
Çift kavramalı yeni tip şanzumanlardan uzak durun, çoğu garanti bitmeden bozuluyor.
ZF, şanzımanların en iyisidir.
Malum premium markaları saymaya gerek yok.
Ancak orta sınıfta Honda'nın hakkını yememek gerekir
serden30.10.2014
Citroen c3 otomatik viteshakkında ne dusunuyosunuz
celal12.10.2014
1997 model Honda Shuttle var. 2.5 yıldır kullanıyorum. Bu araba yüzünden otomatik beğenmez oldum. Yakıt tasarrufu elbette önemli ancak 2 yılda etiğiniz tasarrufu 1 günde şanzumana gömüyorsanız neye yarar o tasarruf.... Harika bir vites geçiş var.. devir saati de yok.. anlamıyorsunuz geçişleri...
murat06.09.2014
yukarıda aydın bey,e katılıyorum,2012model klasik esentia astra bi otomatiği varki sürücüyü deli ediyor öyle hassaski beni bi güzel öfkelendiriyordu,10.09.2014 tarihinde ihtiyaçtan dolayı elimizden çıktı astranın dizel otomatiğini bekliyorum ikinci seçeneğim oktavia hondanın kasasını beğenmiyorum önceki kasası guzel
özgür01.09.2014
hondanınki tabiki.. mercedes ve bmw nin otomatikleride elbet iyidir ama arıza çıktığında sizin yerinizde olmak istemem.. alman otolarının garantisi 2 yıldır.. honda boşuna 6 yıl garanti vermiyor..arabasına güveniyor..
aydin31.08.2014
opelın besıncı olması ilginç, vites geçisinde direksiyona kafa atıyordum.
ismail26.08.2014
bende otomatik almadan önce vw demiştim ama araştırınca yanlış secim oldugunu anladım servisinde bile adamlar sorunlu oldugunu kabul ediyor ama vw gen arabasına sahip cıkar diyorlar iyide bedavamı sahip cıkacak dedim ses yok eger servislere verecek cok paranız yoksa honda alın kafanız agrımasın ben iki senedir honda kullanıyorum iyiki almışım
Kuddusi17.08.2014
Bende kia ceed dizel var 2009 bildiğin canavar sıkıntısız geçişler hissedilmiyor yakıt ideal klima açıkken en ufak bir performans düşüklüğü yok bayır yokuş filan dinlemiyo taş gibi araba fakat piyasada az milletin önyargısından dolayı alacak olanlar korkuyor tavsiye edrim pişman olmazsınız
aykut07.08.2014
Merhaba bende 6 yildir 94 model Honda civic ex kullanıyorum otomatik 200 bin km yi geçtim hiç sorun yaşamadim bence eski yeni araci farketmez Honda bir numara.
Bilal05.08.2014
Arkadaşlar açıkçası bu değerlendirmenin çok doğru olmadığını düşünmüyorum en basitinden BMW nin kullandığı ZF 8HP şanzımanın bu listeye dahil olması lazım.Araç 53000km de (5.20d) hiç bir sıkıntısı yok ve geçişleri ve düşüşleri çok sarsıntısız.Mercedes halen yeni e serilerinde 7g tronic tork konvertörlü şanzıman kullanır.geçişi sıkıntılı düşüşü sıkıntılı.bu işte bmwyi açık ara önde tutarım.Yeni 5.20i lerde bile 1.6 kaldırıyorsa arabayı ZF şanzımanın etkisi büyük.
zühtü28.06.2014
Honda Civic in otomatik şanzımanı gerçekten kusursuz. diğer otomobillerinde iyidir belki ama kullanmadığım için bilemiyorum.
yavuz25.06.2014
Değerlendirme hatalı yapılmış.Araçların sadece şanzımanı yerine başka özellikleri de dikkate alınmış. İlginç olan hondanın şanzımanı 1.deniyor ancak yakıt tüketimi 9.6 lt !.Sadece garanti uzun diye birinci seçilmesi ciddi bir yaklaşım değil...
ZF24.06.2014
Toyota 7 ileri CVT 5 yıl sınırsız kilometre garanti ile sunarken hondanın aynı mantıkla çalışan ama eski teknoloji 5 ileri olan ve çok fazla yakan şanzımanını 1. sıraya koymak bana saçma geldi
mehmet12.06.2014
Arkadaşlar bir sorum olacak: "Corolla ve Focus eski kasalarda 4 ileri şanzıman kullanıyorlardı. Bütçem onlara yetiyor ve ikisinin de eski kasası süspansiyon (yol konforu) bakımından yenilerinden daha iyi, tabi benim izlenimlerim. Ancak 4 vites olması eksiklik değil mi mesela aynı kasaların manuelleri 5. viteste bile motorun bağırmasına sebep olup 6. vitesi istiyor. Otomatik için 4 yeterli olur mu? Motorun bağırmasına hiç katlanamam aldıktan sonra pişman olmayayım. İlginiz için teşekkür ederim
orhun16.05.2014
Selam arkadaşlar bence bu listede Toyotada olmalıydı multimode şanzumanı değil ama klasik tork konvertörlü şanzumanını 10 yıldır kullanıyoruz herhangi bir sorun yaşamadık Toyota sorunsuzluğu ile ünlü bir markadır bilen bilir bu arada Bmw'nin kullandığı 8 ileri steptronik şanzumanı kendi üretimi olmayıp ZF firmasından tedarik etmektedir. Saygılar.
Hakan09.05.2014
Opelin 1.4 turbo otomatiği çok iyi, hem konfor hem performans hem de sorunsuz. ( Honda kadar değil ama bir dsg kadar da sıkıntı yaratmaz.)
Batur08.05.2014
Pejo 206 otomatik alinir mi peki
ali03.05.2014
kısacası honda harika
Şahin25.04.2014
20 yıllık galericiyim yüzlerce mercedes alıp satmısımdır 30 yasında olan arabasının bile sansumanı yağ gibidir.Bozulmadığı için pahalı olsada sorun olmuyor.Hondada sağlamda mercedesdeki konforun yarısı bile yok 2.sırayı alsa alsa dsg alır.Ayrıca mitsubishininde otomatiği cok sağlam oluyor.
dogrucu03.04.2014
1 numara açık ara hondadır.dsg ise tam bir felakettir.çinde yüzbinlerce aracını dsg den dolayı geri çağırmıştır.öyle hondanın 6yıl garantisi ile değildir bu birincilik.piyasadaki en sorunsuz otomatik olduğu için.saçmalık diyen esas kendisi saçmalamış.
sedat00602.04.2014
kim hangi araçta rahat ediyor ise en iyi araç o dur servis maliyeti düşük az yakan sorunsuz araç en iyisidir alırken bunlara dikkat ediniz önemli olan ilk maliyetten ziyade kullanımınıza bağlı ödeyeceğiniz masraflardır öncelikle servis maliyeti ondan sonra yakıt ondan sonra kasko ve aracın maliyeti önemli olan bunlardır kafanıza yatıyor ise alın volvo güzeldir fakat servis maliyetleri çok yüksektir sıkıntısız binersiniz benim naciz hane bilgim bu şuan citroen kullanıyorum mcp yarı otomatikleştirilmiş f1 şanzuman kullanıyorum tek kavramalı vites geçişleri hissediliyor ama sıkıntı yok bence servis maliyetleri söylenen araçlara göre 4 te bir hatta 7 bir orandadır yakıt cimrisidir ki diger firmaların çoğuna motor tedarikinde bulunur başta (ford - volvo - mini - bmw ) gibi dünya markalarına motor tedariğinde bulunur chevrolet psa gurubunun hisselerini almaya başlayınca o markayad motor tedariğinde bulunmaya başlanmıştır euro 6 EDbLUE li mir motoru kullanmak üzere önce opel ondan sonrada chevrolet markalı diğer ürünlerde kullanmaya başlamıştır hatta biz geliştirdik denilmiştir opelin met edilen motor teknolojisi psa gurubuna ait bir teknolojidir 2015 2017 yıllarında avrupadaki bütün üretilen motorlar EDbLUE li olacaktır karbon salınımından dolayı
ali09.03.2014
Honda acik ara birinci dogal olarak...
onur08.03.2014
bunlar yalan bee servis ağına göre bakıyorlar daha iyi sanzımanlar var mercedes Bmw bunlar ne kaliteye bakın kaliteye
Levent05.03.2014
BMW ZF 8 ileri şanzımanı.
saçmalık05.03.2014
Sokak ağzına uyarak hazırlanmiş bir yazı hondaya saygım sonsuz ama piyasada bmw 8 ileri zf16hp audi s tronic multitronic ww dsg 2010 sonrası tavsiyemdir vede mercedes 7gtronic gibi şanzımanlar varken hondanın 1. gösterilmesi eski kafalilktr. Ki ford power shift toyota cvt bile hondadan iyi sırf 6 yıl garantisine bakark hondayı sorunsuz göstermk çok saçma hemde cok
A senocak05.03.2014
X5 2003 model beyin değişti türbin değişti sattım kurtuldum derken 2010 yeti aldım dgs 2012 sonu aktarma pert iyi niyet garantisinden yaptılar işçilik+ paça bedelinin % 30 1600 tl arkadaşımın golf garanti süresi boyunca 2 defa değişti kullanım çok rahat ama maliyetli japonlardan vazgeçmeyin derim yada 0 otamobillerde garanti bitimine yakın satılsın
Yorum Yaz
İsminiz
Yorumunuz (Lütfen küçük harfler ile yazınız)
Onay Kodunuz

Onay Kodunu Giriniz


Paylaş
Eklenme Tarihi : 16.12.2011
Okunma Sayısı : 170,803
SIFIR KM ARAÇ ARAMA
Araç Türü
Yakıt Türü
Silindir Hacmi
Vites Tipi
Kasa Tipi
Maksimum Fiyat
Sıralama Şekli