En İyi Otomatik Vites Hangisi?

Öncelikli hedefi otomatik vites olan çoğu kullanıcı bu tip şanzımanlardan hangisine güvenip güvenmeyeceği konusunda zaman zaman tereddüte düşmektedir. Arabalar.gen.tr sizler için piyasadaki otomatik vitesli araçları test ederek tavsiye yazısı niteliğinde bir araştırma ortaya koydu. İşte en iyi 5 otomatik şanzıman üreticisi;

5- Opel
Her ne kadar otomatik viteslerinde kullandığı easytronic şanzıman sistemi eski bir teknoloji olsa da Opel her yeni modelinde bu sistemi biraz daha geliştirerek sunmayı başarıyor. Örneğin 2010 öncesi Opel Astra modellerinde kullanılan easytronic sistem ile yeni Meriva modellerinde kullanılan sistem arasında farklılıklar göze çarpıyor. Genel anlamda vites geçişlerini hissettiğiniz bir yapıya sahip şanzımana araçta kullanılan zengin donanım seçenekleri destek veriyor. Örneğin Hill Holder (Yokuş Kalkış Desteği) sisteminin bulunması yüksek ivmeli yollardaki dur-kalk problemini 5 saniye kadar aracı tutarak çözüyor. Sonuç olarak zengin donanıma sahip ve özellikle dizel motor düşünenler için Opel çok iyi bir seçenek olacaktır

4- Mercedes
Dünyanın en prestijli markası sayılan Mercedes kullandığı tam otomatik şanzımanı ile araçlarında otomatik şanzımandan daha çok akülü bir otomobil ile yolculuk yapılıyor hissi vermeyi başarıyor. Neredeyse hiç hissedilmiyen vites geçişleri sorunsuz ve kusursuz. Listemizde dördüncü sırada bulunmasının sebebi ise şanzımanda meydana gelebilecek en küçük bir arıza için bile istenen fiyat astronomik düzeyde. Yetkili servislerin ise liste fiyatlarını Lira yerine Euro üzerinden göstermesi ise bunun bir ispatı.

3- Renault
Renault tarafından yeni geliştirilen EDC sistemi oldukça başarılı. Hızlı ve kusursuz vites geçişlerini sarsıntısız olarak sunan EDC sitemine yurt çapına dağılmış geniş yetkili servis ağını da eklerseniz yaşanabilecek en küçük bir problemi en kısa sürede halledebilme imkanı veriyor. Orta derece bir performans değerine sahip başarılı bir sistemin sadece dizel motorlar ile sunuluyor olması sadece şehir içi yüksek kilometre yapan kullanıcıların ilgisini çekmekten öteye gidemiyor.

2- Volkswagen, Seat, Skoda
3 markanın birden ikinci sırada olmasının sebebi bu 3 markanın da aynı otomatik şanzımanı yani DSG sistemini kullanıyor olması. Altyapısı tamamen Volkswagen tarafından gerçekleştirilen DSG sistemi fiyat olarak ulaşılabilecek düzeyde otomobillerde sunuluyor. Aynı şanzımanı Polo, Fabia, Ibiza gibi küçük modellerde de Passat, Octavia gibi büyük modellerde de görmek mümkün. En iyi performansı sunan DSG şanzıman sisteminin vites geçişleri gayet başarılı. Üstelik TSI gibi küçük hacimli motorlar ile uyumu ise dikkat çekici. Örneğin 2000 cc'lik bir motordan alabileceğiniz hız performansı TSI seçeneği ile 1198 cc'lik bir Ibiza modelinden almanız mümkün. TDI gibi dizel motorlar ile de uyumlu olan DSG şanzıman sistemi her yönü ile alkışı hak ediyor. Tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç diğer modellerinde Yokuş Kalkış desteğinin ülkemizde sunulmuyor olması. Bu durum haliyle yokuş duruşlarında aracın geri kaçmasına sebep olabiliyor.

1- Honda
Yıllardır manuel vitesli araçlarından bile daha iyi bir otomatik şanzıman sunan Honda geçmiş yıllarda kullandığı i-Shift isimli şanzımanını artık tüm modellerinde tam otomatik adı altında piyasaya sunuyor. Vites geçişlerini çok az hissetiren Honda modellerinde kullandığı yüksek donanım teknoloji sayesinde araçlarının albenisini yükseltmeyi başarıyor. Aslında ne performans ne yakıt ne de donanım gibi özellikler bakımından diğer otomatik şanzımanların önünde olmayan Honda'nın listemizde 1 numara olmasının sebebi sunduğu garanti süresinden anlaşılıyor. Otomatik şanzıman gibi oldukça hassas ve pahalı bir sisteme sahip araçlarını bile 6 yıl garanti ile satan Honda listemizdeki liderliğini piyasadaki en sorunsuz otomatik şanzıman olması nedeni ile hak ediyor.
Yorumlar
celal12.10.2014
1997 model Honda Shuttle var. 2.5 yıldır kullanıyorum. Bu araba yüzünden otomatik beğenmez oldum. Yakıt tasarrufu elbette önemli ancak 2 yılda etiğiniz tasarrufu 1 günde şanzumana gömüyorsanız neye yarar o tasarruf.... Harika bir vites geçiş var.. devir saati de yok.. anlamıyorsunuz geçişleri...
murat06.09.2014
yukarıda aydın bey,e katılıyorum,2012model klasik esentia astra bi otomatiği varki sürücüyü deli ediyor öyle hassaski beni bi güzel öfkelendiriyordu,10.09.2014 tarihinde ihtiyaçtan dolayı elimizden çıktı astranın dizel otomatiğini bekliyorum ikinci seçeneğim oktavia hondanın kasasını beğenmiyorum önceki kasası guzel
özgür01.09.2014
hondanınki tabiki.. mercedes ve bmw nin otomatikleride elbet iyidir ama arıza çıktığında sizin yerinizde olmak istemem.. alman otolarının garantisi 2 yıldır.. honda boşuna 6 yıl garanti vermiyor..arabasına güveniyor..
aydin31.08.2014
opelın besıncı olması ilginç, vites geçisinde direksiyona kafa atıyordum.
ismail26.08.2014
bende otomatik almadan önce vw demiştim ama araştırınca yanlış secim oldugunu anladım servisinde bile adamlar sorunlu oldugunu kabul ediyor ama vw gen arabasına sahip cıkar diyorlar iyide bedavamı sahip cıkacak dedim ses yok eger servislere verecek cok paranız yoksa honda alın kafanız agrımasın ben iki senedir honda kullanıyorum iyiki almışım
Kuddusi17.08.2014
Bende kia ceed dizel var 2009 bildiğin canavar sıkıntısız geçişler hissedilmiyor yakıt ideal klima açıkken en ufak bir performans düşüklüğü yok bayır yokuş filan dinlemiyo taş gibi araba fakat piyasada az milletin önyargısından dolayı alacak olanlar korkuyor tavsiye edrim pişman olmazsınız
aykut07.08.2014
Merhaba bende 6 yildir 94 model Honda civic ex kullanıyorum otomatik 200 bin km yi geçtim hiç sorun yaşamadim bence eski yeni araci farketmez Honda bir numara.
Bilal05.08.2014
Arkadaşlar açıkçası bu değerlendirmenin çok doğru olmadığını düşünmüyorum en basitinden BMW nin kullandığı ZF 8HP şanzımanın bu listeye dahil olması lazım.Araç 53000km de (5.20d) hiç bir sıkıntısı yok ve geçişleri ve düşüşleri çok sarsıntısız.Mercedes halen yeni e serilerinde 7g tronic tork konvertörlü şanzıman kullanır.geçişi sıkıntılı düşüşü sıkıntılı.bu işte bmwyi açık ara önde tutarım.Yeni 5.20i lerde bile 1.6 kaldırıyorsa arabayı ZF şanzımanın etkisi büyük.
zühtü28.06.2014
Honda Civic in otomatik şanzımanı gerçekten kusursuz. diğer otomobillerinde iyidir belki ama kullanmadığım için bilemiyorum.
yavuz25.06.2014
Değerlendirme hatalı yapılmış.Araçların sadece şanzımanı yerine başka özellikleri de dikkate alınmış. İlginç olan hondanın şanzımanı 1.deniyor ancak yakıt tüketimi 9.6 lt !.Sadece garanti uzun diye birinci seçilmesi ciddi bir yaklaşım değil...
ZF24.06.2014
Toyota 7 ileri CVT 5 yıl sınırsız kilometre garanti ile sunarken hondanın aynı mantıkla çalışan ama eski teknoloji 5 ileri olan ve çok fazla yakan şanzımanını 1. sıraya koymak bana saçma geldi
mehmet12.06.2014
Arkadaşlar bir sorum olacak: "Corolla ve Focus eski kasalarda 4 ileri şanzıman kullanıyorlardı. Bütçem onlara yetiyor ve ikisinin de eski kasası süspansiyon (yol konforu) bakımından yenilerinden daha iyi, tabi benim izlenimlerim. Ancak 4 vites olması eksiklik değil mi mesela aynı kasaların manuelleri 5. viteste bile motorun bağırmasına sebep olup 6. vitesi istiyor. Otomatik için 4 yeterli olur mu? Motorun bağırmasına hiç katlanamam aldıktan sonra pişman olmayayım. İlginiz için teşekkür ederim
orhun16.05.2014
Selam arkadaşlar bence bu listede Toyotada olmalıydı multimode şanzumanı değil ama klasik tork konvertörlü şanzumanını 10 yıldır kullanıyoruz herhangi bir sorun yaşamadık Toyota sorunsuzluğu ile ünlü bir markadır bilen bilir bu arada Bmw'nin kullandığı 8 ileri steptronik şanzumanı kendi üretimi olmayıp ZF firmasından tedarik etmektedir. Saygılar.
Hakan09.05.2014
Opelin 1.4 turbo otomatiği çok iyi, hem konfor hem performans hem de sorunsuz. ( Honda kadar değil ama bir dsg kadar da sıkıntı yaratmaz.)
Batur08.05.2014
Pejo 206 otomatik alinir mi peki
ali03.05.2014
kısacası honda harika
Şahin25.04.2014
20 yıllık galericiyim yüzlerce mercedes alıp satmısımdır 30 yasında olan arabasının bile sansumanı yağ gibidir.Bozulmadığı için pahalı olsada sorun olmuyor.Hondada sağlamda mercedesdeki konforun yarısı bile yok 2.sırayı alsa alsa dsg alır.Ayrıca mitsubishininde otomatiği cok sağlam oluyor.
dogrucu03.04.2014
1 numara açık ara hondadır.dsg ise tam bir felakettir.çinde yüzbinlerce aracını dsg den dolayı geri çağırmıştır.öyle hondanın 6yıl garantisi ile değildir bu birincilik.piyasadaki en sorunsuz otomatik olduğu için.saçmalık diyen esas kendisi saçmalamış.
sedat00602.04.2014
kim hangi araçta rahat ediyor ise en iyi araç o dur servis maliyeti düşük az yakan sorunsuz araç en iyisidir alırken bunlara dikkat ediniz önemli olan ilk maliyetten ziyade kullanımınıza bağlı ödeyeceğiniz masraflardır öncelikle servis maliyeti ondan sonra yakıt ondan sonra kasko ve aracın maliyeti önemli olan bunlardır kafanıza yatıyor ise alın volvo güzeldir fakat servis maliyetleri çok yüksektir sıkıntısız binersiniz benim naciz hane bilgim bu şuan citroen kullanıyorum mcp yarı otomatikleştirilmiş f1 şanzuman kullanıyorum tek kavramalı vites geçişleri hissediliyor ama sıkıntı yok bence servis maliyetleri söylenen araçlara göre 4 te bir hatta 7 bir orandadır yakıt cimrisidir ki diger firmaların çoğuna motor tedarikinde bulunur başta (ford - volvo - mini - bmw ) gibi dünya markalarına motor tedariğinde bulunur chevrolet psa gurubunun hisselerini almaya başlayınca o markayad motor tedariğinde bulunmaya başlanmıştır euro 6 EDbLUE li mir motoru kullanmak üzere önce opel ondan sonrada chevrolet markalı diğer ürünlerde kullanmaya başlamıştır hatta biz geliştirdik denilmiştir opelin met edilen motor teknolojisi psa gurubuna ait bir teknolojidir 2015 2017 yıllarında avrupadaki bütün üretilen motorlar EDbLUE li olacaktır karbon salınımından dolayı
ali09.03.2014
Honda acik ara birinci dogal olarak...
onur08.03.2014
bunlar yalan bee servis ağına göre bakıyorlar daha iyi sanzımanlar var mercedes Bmw bunlar ne kaliteye bakın kaliteye
Levent05.03.2014
BMW ZF 8 ileri şanzımanı.
saçmalık05.03.2014
Sokak ağzına uyarak hazırlanmiş bir yazı hondaya saygım sonsuz ama piyasada bmw 8 ileri zf16hp audi s tronic multitronic ww dsg 2010 sonrası tavsiyemdir vede mercedes 7gtronic gibi şanzımanlar varken hondanın 1. gösterilmesi eski kafalilktr. Ki ford power shift toyota cvt bile hondadan iyi sırf 6 yıl garantisine bakark hondayı sorunsuz göstermk çok saçma hemde cok
A senocak05.03.2014
X5 2003 model beyin değişti türbin değişti sattım kurtuldum derken 2010 yeti aldım dgs 2012 sonu aktarma pert iyi niyet garantisinden yaptılar işçilik+ paça bedelinin % 30 1600 tl arkadaşımın golf garanti süresi boyunca 2 defa değişti kullanım çok rahat ama maliyetli japonlardan vazgeçmeyin derim yada 0 otamobillerde garanti bitimine yakın satılsın
metin269702.02.2014
beyler bende amerikan chrysler kullandım 5 yıl kadar tam otomatik 2000 cc olmasına rağmen biraz hantaldı yakıtda çoktu ama taş gibi şase kaporta o yaşta araç lifte çıktığında herkesi şaşırtıyordu yakıt sıkıntısı olmasa sorun çıkartmayan aracımı hala kullanıyor olurdum
mehmet28.01.2014
piyasadaki en iyi otomatik bmw 8 ileri zf şanzıman ikinci mercedes g tronic üçüncüde hondadır
Murat26.01.2014
22 yıllık şöförüm 14 yıldır otomatik vitesli araç kullanıyorum. Bugune kadar kullandığım araçlar vw golf ve polo,honda civic, honda jazz,seat leon ve son olarak şu an kullandığım 2013 ford focus . Bir sıralama yapacak olursam honda nın yeri her zaman farklı olmuştur. Kusursuz bir şanzıman 8 sene kullandım bir keremi arıza vermez gerçekten vermedi ama şu an kullandığım focusunda hakkını yemiyeyim teknolojik olarak çok ilerde şanzıman şu ana dek sorun yapmadı performası harika diyebilirim bir depo ile 600 km şehir içi 720 km sehir dışı gidiyor. Ama beni en çok memnun eden teknoloji ve performansı. Toparlamak gerekirse honda ve ford bende öne çıkan iki arabadır
polat07.01.2014
bende honda crv var 2008 model inanın sanki arabada 1 vites var hiç vites değiştiği anlaşılmıyor tek kelime ile honda
Burak08.12.2013
Bende 2010 model Vw Jetta vardı,satıp 2013 otomatik Honda Civic aldım ve iyiki Honda almışım diyorum vites geçişlerini hissetmiyosunuz bile konfora odaklı tasarlanmış bir şanzıman,otomatik şanzımanlı araç alıcaklar ne Vw ne Opel ne bir başka marka uraşmayın direk Honda alın keyfine varın Honda=Sorunsuzluk... :)
serkan29.10.2013
mazda ya göre kıyas bile olmaz isterseniz deneyin hondamda vardı mazdamda
recep23.10.2013
ford ve volvo'daki powershift şanzıman aynı marka ve modelmidir? dsg 7ileri şanzımanla mukayese edilirse hangisini tercih etmeliyim? önceliğim otomatik şanzıman olduğu için ğörüşleriniz doğrultusunda araç terciğimi yapıcam,şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.
Tevfik20.10.2013
Subaru nasıl arkadaşlar
GANSH23.09.2013
Honda Jazz 2012 CVT şanzımanın 1. vitese geçtiğini ya farkedersiniz ya da edemezsiniz. Sonra 7 vites arasındaki geçiş ne ara oluyor bilemezsiniz. Motor sessizliği de cabası. Teknik hikayeleri bir kenara bırakın, kullanmadan kesinlikle nasıl bir duygu anlayamazsınız!
h.fikret sezer05.09.2013
1998 520 bmwia aracım var 250.000.- km. olduğu şanzımanda ilgili hiçbir sorun yaşamadım ve 8 yıldır bu aracı kullanıyorum inanılmaz kefiyli bir araç çocuklarıma aldığım marka vermeyeceğim bazı otomotik araçlarda epey sorun yaşadım. otomatikte bence bmw
cem18.08.2013
bende 2010 civic elegance var honda gerçekten çok kaliteli bir araçtır
fazıl17.08.2013
2003 model sıfır aldığım cıvıc sedan otomatiği 11 yıldır sorunsuz kullanıyorum.Ben de otomatikte Honda diyorum.Ama ses izalasyonu şart.
selçuk_lu07.08.2013
2010 model ve üzeri astra otomatik almayı düşünüyorum kullanan ve fikri olan arkadaşlar var mı?
uzman18.07.2013
Öncelikle otomatik şanzımanlar hakkında biraz bilgi sahibi olduktan sonra araç seçmemiz daha doğru olacaktır.Ben yaklaşık olarak 7 yıldır otomatik şanzımanlı araç kullanıyorum.İlk kullandığım otomatik şanzımanlı aracım Cıtroen C3 tiptronik vites'li idi.Yani bu araçta klasik otomatik şanzımanlı araçlarda olduğu gibi tork konventörü yok.Onun yerine otomatikleştirilmiş bir debriyaj sistemi var.Bu debriyaj sisteminde vites geçişleri sırasıyla olmaktadır.Şöyle bir örnek verebilirim.Aracınızla seyir halindeyken diyelimki 5.vitesdesiniz ve yavaşlamaya vaşladınız.Hemen 3 veya 2.vitese geçiş yapamazsınız.Sırasıyla önce 4.vitese daha sonra 3 ve gerisi gelir.Bu şanzımanların bilinen ve test edilen en büyük avantajı araçtaki güç kaybını azaltmasıdır.İkinci aracım ise 2007 model mitsubushi lancer(köpek balığı) idi.Bu aracımda çift kavrama da tabir edilen çift debriyaj mili vardı.Esasen otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olarakta isimlendirilen bu şanzıman türünü, bir çoğumuz oto satıcılarından duyarız.Söylediğim gibi bu tür şanzımanlarda iki adet debriyaj sistemi bulunur. Birinci debriyaj 1,3,5 ve varsa 7. vitesleri iletirken, ikinci debriyaj 2,4,6. vitesleri iletir. Böylece bir sonraki vites değişmek için hazır durumda olur. Kısa sürede ve sarsıntısız gerçekleşen vites değişimleri, güç kaybı yaşatmaz ve en doğru viteslerin seçmesi ile başarılı bir sürüş keyfi yaşanır.Üçüncü aracım ise 2010 model mazda-2 oldu.Bu araçta da lancerda olduğu gibi çift kavramalı otomatikleştirilmiş bir şanz

Bir önceki tespitlerim doğrultusunda;
1-Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzımanlar(AMT, Easytronic, Dualogic, MCP, I-Shift )
2-Tiptronic (sıralı) şanzımanlar(F1, BMW'deSMG )
3-Çift Kavramalı Şanzımanlar(Audi S-Tronic, VW DSG, Volvo Powershift)
4-Değişken Oranlı Şanzımanlar(Fiat Speedgear, Honda CVT, Audi Multitronic )
Bence sıralamada tercih şöyle olmalı; 4,3,2,1
celil08.07.2013
selam ben opel, reno, toyota,dsg , honda vs kullandım şanzuman evet honda motor honda ama performans konfor yalıtım sıfır. hani eskilerin bir lafı var ; çok yiyen öküz çok iş görür Japon araçlar sığır öküzü gibi 3 takviye kendini yormaz tıpratmaz.Otomatik bayan gibidir nazik ve kibar olacaksın diğerleri BMV, MERSEDES'hor kullanılmalarına rağmen az hasar veriyor. Ama orta sınıf için Japon sonra alman derken Honda Volksvagen gerisi yalan hemde koca bir yalan Biri İtalyan motor kullanır diğeri .....şanzuman Ama paran varsa yıldız.
M. KEMAL07.07.2013
Bence sıralamada BMW de olmalıydı, MERCEDES , BMW , AUDİ gibi lüks markaların fazla büyük arızalar vereceğini sanmıyorum, küçük arızalarda belki fazla para alıyor olabilirler ama böyle arabalara binenlerin bunu fazla takacağını sanmıyorum. DSG de hızlı geçişleri var ama çabuk bozuluyor, HONDA nın birinci olması mantıklı Japon markası sonuçta.
mustafa20.06.2013
SELAMINALEYKÜM arkadaşlar acizane bizde toyota auris otomatic vites almayı düşünüyoruz ama bakıyorumda bu sitede pek toyotadan bahsedilmiyor acaba tercihimiz yanlışmıdır .
ferhat13.06.2013
Honda cvt şanzumanıyla hem konfor hem saplamlıpı ön plana çıkarıyor... zaten ürettiği araçların /80 i cvt dır ve bu konuda dünyada en iyisidir... diğerleri özellikle dsg sanzumanın tamiride alınmasıda imkansızdır çünki üst üste duran 2 sanzuman sisteminden oluşur hızlanması süperdir ama fiyatı astronomiktir... cvt yi 4000 6000 tl civarıyken dsg edc fiyatı 6000-8000 euro civarıdır...
KALE12.06.2013
arkadaşlar listede 2 numarada dsg var ama dsg kadar başarısız bir şanzıman olamaz kesinlikle uzak durun kavrama ve beyinde sürekli hata veriyor. başka forumlardanda okuyabilirsiniz. benim aracımda garanti olmadığı için bu problemleri cebimden karşıladım yaklaşık sanayide 6000 tl ye yaptırdım orjinal servisindede 10000 tl gibi rakamlar dönüyor. siz siz olun benim yaptığım hatayı yapmayın.
enver06.06.2013
bende 2003 honda cıvıc var bende memnunum soğuk havalarda ısınmadan bazen vites atlatıyor
ŞANZUMAN YAĞI NE ZAMAN DEĞİŞİR
murat yaşar04.05.2013
benim 2007 otomatik caddy aracım var. beyninde oluşan bir arızadan dolayı 15 gün araçsız kaldım arızayı çözemediler ve hala uğraşıyorlarmış güya
ali01.05.2013
arkadaşlar bende kaç günden beri otomatik araba arıyom ilk defa alcam okadar site gezdim cok kararsız kaldım ama sizin yorumlarınızdan honda iyi gibi nedersiniz
Attila Khan30.04.2013
tabiki Honda hayat onda :)
önder21.04.2013
niye hiç kimse volvo dan bahsetmiyor DÜNYANIN en iyi arabasıdır şimdiye kadar içinde hiç kimseye bişiolmuşmu
Sinan16.04.2013
bu değerlendirme yanlış 1.CVT 2.DSG 3.POWERSHİFT 4.BMW 5.MULTRONİC renaultun dereceye girmesi bile söz konusu değil
Ocy31.03.2013
Sorunsuz oldugunu dusundugum icin Civic aldim. Markasi ne olursa olsun arac bir sure sonra siradanlasiyor. Iste o zaman kolay idame devreye giriyor. 1. sirayi HONDA bu yuzden hakediyor.
Yorum Yaz
İsminiz
Yorumunuz (Lütfen küçük harfler ile yazınız)
Onay Kodunuz

Onay Kodunu Giriniz


Paylaş
Eklenme Tarihi : 16.12.2011
Okunma Sayısı : 139,555
SIFIR KM ARAÇ ARAMA
Araç Türü
Yakıt Türü
Silindir Hacmi
Vites Tipi
Kasa Tipi
Maksimum Fiyat
Sıralama Şekli
BİZİ TAKİP EDİN