Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit
Liste Fiyatı
64,700 TL
Son Fiyat Değişimi
%0.00
Teknik Değerlendirme
Maliyet
70 
Tüketim
92 
Performans
39 
Özellikler
79 
Çarpışma Testi Sonuçları
Teknik Özellikler
Silindir Hacmi1497 CC
Beygir Gücü100 HP
Maksimum Tork169 Nm
Maksimum Hız165 Km
0-100 Km Hızlanma11.8 sn
Şanzıman TipiOtomatik
Vites Sayısı--
Yakıt TürüHibrit
Şehir İçi Tüketim3.4 lt
Şehir Dışı Tüketim3.7 lt
Ortalama Tüketim3.7 lt
Km Başı Tüketim--
Yakıt Deposu36 lt
Co2 Emisyonu85 gr
Uzunluk3905 mm
Genişlik1695 mm
Yükseklik1520 mm
Boş Ağırlık1115 kg
Bagaj Hacmi286 lt
Karoser TipiHatchback
Yıllık Vergisi 859 TL
Standart Donanımlar
Sürücü Hava Yastığı
Yolcu Hava Yastığı
Yan/Perde Hava Yastığı
ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
ESP (Elektronik Denge Sistemi)
ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
Park Sensörü / Sistemi
Elektronik Park Freni
Cruise Control (Hız Sabitleme Sistemi)
Hill Holder (Yokuş Kalkış Sistemi)
TPMS (Lastik Basınç Uyarı Sistemi)
Klima / İklimlendirme
Yol Bilgisayarı
Direksiyondan Kumanda Sistemi
Ön Kol Dayama Ünitesi
Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
Ön Sis Farları
Xenon Farlar
Çelik / Alüminyum Alaşım Jantlar
Navigasyon / Multimedya Sistemi
Start-Stop Sistemi
Sunroof / Cam Tavan
Deri Döşeme Koltuklar
Foto Galeri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit Resimleri
Yorumlar
ogretmen25.09.2014
arkadaslar su anki sarfiatim 4.6l/100km. 40000 buyuk bakim 590tl. hiçbirparça degisimi olmadi. 0 ariza. bu araç ari gibi çaliskan ve sahibini çok seven sadik bir usak adeta .
selman17.09.2014
ne kadar yaktığı konusunda test sürüşleri var. türkçe anatılarak neleri pozitif neleri negatif anlatılıor. izleyin.
ömer deniz04.09.2014
arkadaşlar öncelikler şunu söyleyiyim araçı kullananlar bilir bunu unutmayın sağdan soldan duyduklarınızla bir konu hakkında konuşmayın.
ben ağustos 2013 araç toyota yaris 1.5 hybrid spirit aldım şuan araç 24000 de çok yakıyor diyenlere cevabım alın kullanıl kullanan arkadaşlar ise öncelikle şunu bilsinler araç kullanımına göre yakıtını artırır veya azaltırsınız o size kalmış birşey benden size tavsiye olarak yazabileceğim şehir içi 50 km hızdan yüksek gitmiyorum ikincisi şehirler arası giderken hız kontrolu kullanıyorum ve 90 geçmiyorum şunu unutmayın hangi araç olursa olsun 90 km geçtiğinde araç çok yakar tüp konusunu gelince tüpün fiyatı ucuz olduğu için az yakıyorlar gidiyorlar Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit deposu 36 litre ile doluyor ve ben 950 km gittim bizzat denedim 950 boşverin 800 diyelim bazı arkadaşların yazdıklarına göre bir tüplu araçın deposu aşağı yukarı 32-45 litre arası değişiyor 32 litre gaz alan araç gitse gitse en fazla 250 km gider yani aşağı yukarı Toyota Yaris 1.5 Hybrid Spirit yarisin 1 depo yani 36 litreyle gideceği yolu tüplü araç 3 depo yapar üç depo gaz ise kaç para yapar gerisini siz hesaplayın arkadaşlar az yakan diyen arkadaşlar hesap konusunda tekrar düşünsünler
hanifi göktaş21.08.2014
65000 TL'ye kibrit kutusu kadar hibrit, bu mudur yani her şeyin ölçüsü 100km/litremi?
Sercan06.08.2014
İyide bu yakıt tüketimleri 1.2 değil 1.5 motorla; düz vitesle değil tam otomatik vitesle ve sınıfına göre oldukça dolgun donanımsal özellikleriyle yapılıyor.
caner31.07.2014
Sizin bu anlatığınız km leri ben ona yakın Suzuki Splash 1.2 ile yapıyorum.Şehir içi yaklaşık (dur-kalk,yokuş vs.) 5.3 lt/100 km.Şehirler arası 120 km hızla 5 lt/100 km yakıyorum.Bence yeterli değil,daha çok geliştirmesi lazım toyotanın.
Osman Aydın26.07.2014
Yani pes diyorum arkadaşlar, bu araca tüp takılır mı diye soran arkadaşlara. Arkadaşlar parası olmayan bir kere arabaya binemez. Ayrıca şunu da belirtmeden geçemeyeceğim, o çok övdüğünüz tüplü araçlar var ya kaza anında alev topuna dönüyor. Az yakıt yakacağım diye canımı yolda bulmadım ben doğrusu. Kazada yanmayan bir tane tüplü araç görmedim ben. Samimiyetimle söylüyorum ekonomik durumum müsait olduğu an yine benzinli araç alırım. Sesi yok çekişi mükemmel bakımı kolay, araç sollaması gayet güzel.
Hayrettin?20.07.2014
Aracın ara hızlanmaları nasıl? Sollama yaparken güven veriyor mu?
selami20.07.2014
Henüz hiç bir teknoloji tasarruf konusunda LPG yi geçebilmiş değildir:)
YASİR EMİR14.07.2014
Sayın ces bildiğin ve yardımcı olabileceğin birşey varsa yorum yap, keza sana fikir yargılama görevi verildiğini sanmıyorum. Burada ki amaç aklımıza gelen farklı fikir ve düşünceleri paylaşmak yargılamak değil. Ki benzini 5 tl olduğu türkiyede yaşıyoruz bence her ekonomi yolu düşünülüyor ve tartışılıyor.
SAYGILARIMLA
ces08.07.2014
hybirde bile lpg takmayı düşünen var vallahi bravoo...
yasir emir07.07.2014
Arkadaşlar herkese iyi forumlar dilerim bu araçlara lpg takma olayı var mı? Varsa tavsiyelerinizi bekliyorum teşekkürler.
levent22.06.2014
arkadaşalar bu aracı toyota xchange den alsam bir sorun olurmu? motorun zaten uzun ömürlü olacagını yazanlar olmuş, güvenilirmidir toyotanın xchange olayı?
beytullah ince28.05.2014
son 1 depodur 3.8- 3.9 lt tüketiyorum 32 litre ile 820km yol katettim
ÖĞRETMEN13.05.2014
araci su an 30000 km kullandim her tur hibrit kullanim teknigine hakimim. agirlikli olarak otoban kullanimi var. otobanda 95 km sabit hizim var. rampalarda 80km hiza duserim. (%85 otoban+%15 sehir ici her gun 120 km kullanim var). toplam agirlik 150 kg olan 2 kisi oluna tuketimi 4.7lt/100km. ergonomik, guvenli, masrafsız ve saglam. iç malzemeler saglamlik ve uzun ömür ilkesine gore tasarlanmis. bu husus luks gorunumun onunde. selamlar.
Beytullah ince10.05.2014
Kasim 2013 de aldim bende suanda 9bin kmdeyim araca adapte olduktan sonra inanin cok keyifli konforlu ve bi okadarda tasarruflu. araci aldim alali istanbul trafiğinde kullandim en yoğun trafik hattinda hergün esenyurt avcilardan mertere gidiyorum ve şuanda yaktığım değer 4.3lt . Ama kesinlikle eco modu kullanmadim kullandigim zaman 3.9 lt ye düşüyor. 950 km yapan arkadaş eger Hybrid e uygun koşullarda kullaniyorsa kesinlikle yapar.ben 32 litre ile 740km yapiyorum ist trafiginde. Inanmayan varsa buyursun gelsin ispatlayayim yani almaya kararli olacak her arkadasa yardimci olurum.
teknik öğretmen08.05.2014
ekim 2013 tarihinde toyota yaris hybrid spirit aldım. bu güne kadar 11 100 km yaptım. tek kelime ile mükemmel. imkanı olan herkese hiç tereddütsüz tavsiye ediyorum.
Simurg30.04.2014
Bir depo benzinle 700 km yol yapıyorum ( şehir içi şehir dışı karma kullanımla ) bir depo 165 tl ile foluyor
3 bin km yol yaptım , şehir içi ve şehir dışı karma kullanıyorum , ortalama 4,6 lt yakıyor 100 km de . Bir depo 165 tl ye doluyor ve bir depoyla 700 km yol yapıyorum. Ayrıca dışardan ufak tefek gibi görünen aracımla nakliye hizmeti bile veriyorum :) stepneyi çıkarıp üstteki platformuda çıkarınca kocaman bi alan çıkıyor ortaya
Fehmi30.04.2014
Bu aractan teorik ve tekniki olarak araç bilgisine çok güvendiğim bir arkadaşım almış. Geçen gün yanında kısa bir yolculuk etme fırsatım oldu.Çok keyif aldım.Araç sanki rampadan rölantide iniyormuş gibi akıyor.Kalkışları müthiş seri frenlemesi iyi yalıtımı güzel.Farketmeden kendi kendine benzine geçiyor v.s...Belli bir süre 80 90 km.le gittik.batarya hemen doldu.Biraz yavaşladığımızda sadece elektrikle gittik.gaza basıp aynı hıza yükseldik benzine geçti gaz kestiğinde yine "ev" oldu.Benzindeykende zaten elektrik yardımcı olarak çalışıyordu ekranda.Araç kendini fevkalade adapte ediyor yani.Ben çok beğendim.Ark.daş pilleriyle,motor aksamıyla ilgili birçok şey söyledi ve kaydadeğer hiçbir masrafın olmadığını belirtti.Ama ben işin teorik kısmından anlamam.Fakat araç gerçekten keyifliydi.
deniz30.04.2014
Tüm yaris hybrid sahiblerinden bir ricam olacak. Lütfen 100km deki benzin sarfiyatınızı ve bir depo ile ortalama ne kadar benzin yaktığınızı yazar mısınız. Böylece burada bir istatistik gurubu oluşturabiliriz. Ben Ömer Deniz beye yazdığım gibi bu arabanın bir depo ile 950 km yapabileceğine hiçbir şekilde inanmıyorum. Şehir dışında 70km yi de geçmeseniz, şehir içinde en fazla 40km ile kullansanız, kalkışlarda çok çok yavaş bile olsanız, ağırlık azaltmak için koltukları bile sökseniz bu menzili yapmak mümkün değil diyorum. Zaten" cruising range" bilgisinde araç katedebileceği mesafeyi yaklaşık da olsa yazıyor. Bu bildirimde 900 km gibi bir rakam göreniniz var mı ? Lütfen bu aracı kullanmakta olan herkes deneyimini paylaşabilir mi.
omer deniz28.04.2014
deniz bey öncelikle ben şehir dışında 90 km geçmiyorum araçı hız kontrolle kullanıyorum ve yokuşta çıkıyorum arabada solluyorma arabayı kalkışlarda hızlı kalkış yakmıyorum ve eco modu acık bir şekilde gidiyorum bu sonucuda alıyorum bunu sırrı arabayı iyi tanımak arabayı 90 km üzerine çıkınca tabiki çok yakar bu tüm araçlarda böyledir 100 km ve 120 gideceğim yere 10 dakika geç giderim tasarrufumu yaparım arabayı gereksiz yüklerlede yüklemiyorum araç yükü ne kadar artarsa yakıt miktarıda okadar artar hız kontrolle gitmeyi dene
kullanıcı23.04.2014
akü omrü 10 yıl gidiyomuş mucahıd amerıkada kı taksı priuslarda boyle
mücahid23.04.2014
çoğunlukla hibrite hep az yakıyor denmiş doru fakat akülerin ömrü bitince ne olacak kar ettiklerimizi akülere gerimi vereceğiz....
deniz14.04.2014
Merhaba Ömer bey,yazınız için teşekkürler. Bu arabayla 19.000 km yol yaptım ve bir depo ile 950 km yapılabileceğine hiç aklım ermiyor. Bu durumda 3,68lt/100km yapmanız gerekir (35 lt için). Bence bu imkansız. Ben trafik akışında son derece sakin kullandığımda en fazla 650 km yapabiliyorum.Trip info ekranında cruising range 0 gösterdikten sonra en az 20 km daha kullandıktan sonra benzin alıyorum. Şu anda bir depoda yapabildiğim en iyi ortalama 4,8 lt/100 km, bu da yavaş ve dikkatli kullanımda (ortalama 80 km/h hız). 100-120 km/h aralığında sakin kullanumda 5-5,2 lt/100 km yakıyor. Siz hep 50 km/h in altında kullanarak mı bu neticeyi alıyorsunuz? Hiç sollama yapmıyor yada yokuş çıkmıyor musunuz? Depoyu tam doldurduğunuzda trip info ekranında cruising range kaç km gösteriyor? Bende en fazla 630 km gösterdi. Bu işi en iyi arabayı üretenler bilebileceğine göre bu ekranda bu kadar km göstermesi gerekir. Ben iyaklaşık ilk 13000 km de ortalama 5.3 lt/100 km yakıyordum. Şimdi 20000 e yaklaşırken en iyimser halde 4,9 a düştü. Bu da 35 lt ile 714 km anlamına gelir. Lütfen bu işin sırrını bizimle paylaşın
ömer deniz07.04.2014
araç 2013 kurban bayramı arefe günü aldım bugüne kadar 15 bin km yaptım uzun yol ve kısa yol olarak denizlilide yaşıyorum gittiğim yolları kısaca söyleyeyim. denizli izmir denizli datça denizli manisa araç ben denedim 36 litre ile 950 km yol yaptım eşimle beraber bu araç bazen dolu bazen boştu ama bu kışa girerken kışın araç motor ısıtması gerektiği için veya kaloriferi açtığımızda benzin motoru devreye giriyor onun dışında şarjı bitince şehir içinde 50 km geçmezseniz süper oluyor ben ne zaman yakıt aldığımı unutuyorum çoğu zaman kullanımdan pratikleşirseniz daha az yakarsınz sürekli şu soruyla karşılaşıyorsunuz elektrikte kaç km gidiyor. kaç saatte şarj ediliyor diye. araçı alırsanız lütfen insanları çok dikkat edin motor sesi olmadığı için insanlar araç geldiğiinin farkına varamıyorlar. bu arada engelli araçı olarak aldım 53 bin tl iken 38 bine geldi ve şuan 71 440 olmuş araç tek kelime ile benzini kokluyor veya koklamını altın bir söz varsa onu yapıyor.
deniz14.03.2014
teşekkürler Arif bey. sizce 0w30 ile 5w30 arasında ne fark var ? ikisi de sentetik değil mi ? yaz ve kış farklı yağ kullanmalı mı?
arifffff10.03.2014
ben 0-30 tavsiye ederim en mantıklısı odur.
mobil 1 0w-30 alın
deniz09.03.2014
Kullanma kılavuzunda motor yağı 0w20 olmalı yazıyor. Servisteki bilgisayar sisteminde10w40 kullanın,ülkemiz şertlarına uygun deniyor. Biraz kurcalayıp sorduğunuzda ,5w30 tam sentetik olduğu için öneriliyor. Ben işin içinden çıkamadım. Bu işi hakikaten bilen varsa lütfen yazsın.
vedat02.02.2014
20 gündür aracı kullanıyorum.. bir iki küçük kusuru dışında mükemmel bir araç.. kullanımı çok kolay... içi geniş ve aileye hitap eder...
Özgür02.02.2014
Alacak olan arkadaslar bence biraz bekleyin. Dövizin daha düsmesini beklemelisiniz. Bende bu araba var.. Tek kelime harika onu söylemeden gecmeyecegim. Ancak Fiyatlar acayp uctu. Devletinde Hybrid araclara destegini hic görmüyoruz. En azindan ötv indirimine gitse biraz daha iyi olacak. Ve arkadaslar dövizin düsmesini bekleyin.. Umarim düser..
deniz23.01.2014
Kaan bey, genellikle eşimle beraber seyahat ettim. Bir sefer de eşim ve 18 yaşındaki kızımla beraber gittik. Hiçbirimiz konforsuzluktan şikayet etmedik. Aracın çekişinde de ağırlıkla ilgili bir zaafiyet olmuyor. Fiatlar ciddi derecede arttı, hangi model olursa olsun araç almaya niyetlenen arkadaşlara kolaylıklar dilerim.
Kaan22.01.2014
Deniz Bey ;

Uzun yolculuklarınızı kaç kişi yaptınız ? tek çocuklu bir aileye yeter mi bu otomobil ?
erman04.01.2014
64.400 e Yaris mi. Bunun içinde daha sigorta vs de yoktur. 65 i rahat bulur. 6 Ay sonra bu araba 100 Bin olur artık. Bende 52.000 Tl teklif almıştım gecen Nisan gibi, cesaret edememiştim. Alan kullanan arkadaşlara hayırlı olsun.
BARIS03.01.2014
2013 Kasım ayında 53.500.-TLye aldığım alev kırmızısı yaris hybrid spiritimin, 2014 yılı ocak ayı itibariyle bayilere tavsiye edilen indirimli satış bedeli 64.400.-TL olarak revize edilmiş.1600 altı motorlardan alınan ÖTVnin devletimizce %45e çıkarılması ve döviz kurlarındaki artış bu zamlarda etkili olmuş. Bu yıl sıfır araba satışları tahminimce en az %30 azalır. Herkes ikinci ele yönelir. Çünkü bütün markaların bütün modelleri minimum %10 küsür zam yaptı 2014 Ocak ayı itibariyle. Sıfır arabalar zaten pahalıydı, iyice alınmaz oldu. Bana göre artık ikinci el daha mantıklı ne dersiniz?
Kaan01.01.2014
Çok teşekkürler . Sanırım bende kısa sürede yaris sahibi olacağım inşallah..
deniz30.12.2013
Kaan bey merhaba. Ben üç kere istanbul-antalya yaptım; yazın izmir-bodrum arasını da defalarca gittim. Uzun yolda son derece konforlu, yol tutuşu ve fren güvenliği gayet başarılı. Elektrikli klima gayet iyi çalışıyor ve aracı kasmıyor. İkinci arabam eski olsa da 3000cc V6 otomatik, inanın yaris hibriti almadan önce çok tereddütüm vardı ama kullanınca teknolojisi ve sevimliliği ile çok kısa sürede ısındım. Kullanımı konforlu ve güven veriyor, şu ana kadar hiç beni korkutmadı. İnsanı sürate değil, rahat ve huzurlu sürüşe teşvik ediyor. Dışarıdan göründüğünden daha geniş bir iç mekanı var.
salih bey, dizelin hırıltı ve vibrasyonundan sonra hibrit size yumuşacık sürüş keyfi verecektir diye düşünüyorum. Mutlaka test sürüşü yapın fakat yarış arabası gibi değil, sakin kullanarak anlamaya çalışın derim
Kaan26.12.2013
bende almayı düşünüyorum . ara ara uzun yolculuklar yapıyorum . acaba uzun yolda nasıl konforu falan kullanan arkadaşlar bilgi verebilir mi?
salih25.12.2013
2012 Corolla dizelim var, Yaris Hibrid'i düşünüyorum, dizelden Hibrid'e geçmeyi tavsiye edermisiniz? kafam karmaşık...
BARIS25.12.2013
Cümleten selam, yaris spirit arabam. Arabayı teslim aldığım gün fullediğim 36 litrelik benzin deposuyla 894 km yol kat ettim. Daha da giderdi ama tekrar fulledim. Ortalama yakıt tüketimim 3,7 lt/100 km gösteriyor. Ağırlıklı olarak şehir içi kullandığım arabam son yakıt zamlarından sonra 4,83*3,7= 17,87kuruş yakıyor. Motor açıldıkça daha da düşeceğini düşünüyorum. Donanımlarında yok yok. Çok ama çok memnunum. Herkese tavsiye ederim...
BARIS10.12.2013
Cümleten selam, Alev kırmızısı spirit arabamla İzmirde yalnızca şehir içinde 780 km yol kat ettim. Arabamdan çok ama çok memnunum. Arabayı alırken fullediğim depodaki benzin hala bitmedi. Ortalama 3,7 lt/100 km gösteriyor. Ev modunu sürekli kullanıyorum. Lastik basınçlarım önler 33, arkalar 30. Ortalama hızım 35km/saat gözüküyor. İş yerim Bostanlıda, evim Karşıyaka Bahçelievlerde. Evimle işim arası hiç yokuş yok. Yokuş çıkarken performansı nasıl bilmiyorum. Sahil yolunu kullanıyorum. 70km/saati aşmak nasip olmadı. Şehir içi bu araba kadar az yakan otomatik vitesli sadece iki araba var. Dizel Citroen C3 1.4 ve dizel Peugeot 208 1.4. İkisi de donanım olarak çok zayıf, robotize otomatik olduklarından vites geçişleri sırasında sarsıntılı çalışmaları ile sorunsuzluk konularında sabıkalı ve dizel oldukları için gürültülü.(Laf aramızda bizim araba da eleştirdiğim fransız arabaları gibi Fransa'da üretiliyor. İnşallah sorun çıkarmaz onlar gibi:) Şehir içi kullanıma uygun, bekarlara, tek çocuklu ya da çocuksuz ailelere hitap eden ideal bir araba. Allah hepimizin gönlüne göre versin...
deniz10.12.2013
Hasan Bey, 260 TL + kdv ödedim. (motor yağı,yağ filtresi,kabin hava filtresi,enjektöt temizleyici,fren gresi,bakım işçilik,tapa contası,atık ücreti )
hasan08.12.2013
deniz bey, servis ücreti ne kadar ödediniz?
teşekkürler
hakan29.11.2013
toyota hibrit kasım 2013 de aldım yakıtı iyi konforda iyi fakat yere çok yakın bu durumu kötü ufak tümsekte engebelli yolda çok dikkat istiyor fiyatı 34ooo yüz tl ye aldım bir tek kusuru bu özelliklerini anlatmak gerekmiyor ortada biraz pahalı reno fiyat fort leon bunlar toyotanın yanında tartışılmaz
deniz22.11.2013
bugün 10.000 km bakımını yaptırdım. Yaklaşık %70 şehirdışı,%30 şehiriçi kullanıyorum. 10.000 ortalama yakıt tüketimi 5.32 lt/100 km. 97 oktan benzin kullanıyorum. Normal efendi gibi kullanım, yarış ve aşırı sürat yok ama dedeler gibi de değil, trafik akışının gerektirdiği gibi kullanıyorum. Konfor, yol tutuş, süspansion ,klima ,fren,müzik ve multimedya sistemi memnuniyeti; manevra ve park kabiliyeti yönünden gayet tatminkar ve sevimli. Zamanı geri döndürüp bu arabayı tekrar alır mıydım: cevabı kesinlikle evet. Toyota güveni ve kalitesini uzun yıllar arızasız kullanan bilir. Hibrit teknolojsii özellikle şehiriçinde çok başarılı. Benzin motoru seyir sırasında yaklaşık %50 - 60 devreye giriyor. Yani araba 100 bin km yaptığında benzin motoru 50 - 60 binde oluyor. Bu da daha uzun ve tasarrulu kullanım anlamına gelir.
Naci13.11.2013
Şubat ayında yeni vergi sistemi geleceği söyleniyor.Bu vergi sistemi ile tam elektrikli araçlarda uygulanan vergi teşvik indirimi hybrid`ler içinde uygulanır diye bekliyorum. Vergi indirimi olur ise bu arabayı almayı düşünüyorum.Olmaz ise leon 1.2 tsi style start&stop dsg almak niyetindeyim.
deniz12.10.2013
Fatih bey yorumunuz için teşekkürler
Vitesin b modunun "akü dolu iken, uzun yokuş aşağı inişlerde aküyü aşırı şarjdan korumak" gibi bir işlevi olduğunu hiç sanmıyorum. Bu vites dişli oranı ile ilgili değil, elektrik-elektronik bir kontrol ile sağlanan bir işlev olmalı. B modu aracı kontrollü yavaşlatmak amacını taşır bence. Elektrik motorunun aynı zamanda jeneratör işlevi de olduğu için, daha fazla devir yaptığında üreteceği elektrik enerjisi de artacağından akü şarjını da daha kısa sürede yapabileceğini varsaymak gerekir diye düşünüyorum. Umarım Tekin bey de bu konuya bir yorum yapar
Fatih04.10.2013
Otomatik vitesin B modu ile ilgili sorular olarak yokuş yukarı bir amacı yok. Yokuş aşağı kompresyon yapıyor. Aküyü şarj etmiyor. Amacıda bu zaten, akünüz dolu iken, uzun yokuş aşağı inişlerde aküyü aşırı şarjdan korumak.
hakan20.09.2013
Sormak istediğim çok önemli bir konu var Ben aracımda ses tesisatına önem veren biri olarak bu arabaya alma konusunda tereddütte kaldım ortalama 2-3kw lık bir ses sistemim var hazırda bu araca böyle bir tesisat yaptığımda elektrikli olması araca zarar verırmı acaba yani araca elektriksel bir problem açarmı ?
deniz14.09.2013
tekin bey ayrıntılı bilgileriniz için çok teşekkürler.
bir sorum olacak: vitesin b modunun yokuş çıkışta bir işlevi var mı? inişte çok net kompresyon yaparak aracı gayet güzel yavaşlatıyor, sizce bu durumda şarjı da artırıyor mu ? klasik otomatik vites modlarından L den farkı nedir ?
bir de arka tamponun altındaki difüzörleri incelediğim halde göremedim. bunlar aracın altına baktığımızda görülebiliyor mu ve hava sürtünmesinin azalmasına nasıl katkı sağlıyorlar ?

teşekkürler
vaylis07.09.2013
çok güzel bir degerlendirme olmuş teşkkürler tekin
Tekin05.09.2013
Marş ve Şarj dinamosu yok,
Termik motor soğutma suyu devirdaim pompası elektrikli,
Klima pompası elektrikli ve termik motoru çalıştırmadan aracın içini soğutabiliyorsunuz,
Direksiyon sistemi elektrik motor takviyeli,

Yani termik motorun önünde V kayışı yok, sadece kranka bağlı düz bir kasnak avans değerini okuyabilmek için pratiklik açısından yerleştirilmiş.

Ön tarafında orjinal kule gergisi olan aracın VVT-İ benzinli motorunun EGR sistemi mevcut. Elektrik motorunu değil ama üzerinde konumlandırılmış olan Elektromekanik sistemlerin soğutmasını sağlamak için ayrıca bir soğutma kabı, ilave elektrikli devirdaim pompası ve mevcut radyatör içinde eşanjör ile soğutması sağlanmış.

Egzantrik mili zincir ile tahriklendirilmekte, ses gelmedikçe değişim yapılmamaktadır.

Fren sistemi Westinghouse, termik motorun çoğu zaman devre dışı kalması sebebiyle yine elektrikli bir vakum pompa ile çalıştırılıyor.

Mavi tonlu yüksek teknoloji ürünü camları UV ışınların %99'unu emiyor.

Klima sistemi, yeni nesil, evlerdeki gibi Inverter 12V Pompalı.

İlk bakışta aerodinamik geliştirici bölgelerin farklılıkları pek dikkat çekmesede, Cd 0.286 olarak çıkmasını sağlayan gizlenmiş bir parça da, arka tampon altındaki difizörlerdir.

Şimdilik arzuladığım kadar yumuşak olan düşük yuvarlanma dirençli lastikleri, Japon malı Bridgestone Potenza RE080 185/60-15 84H

Ana Akü Garantisi 5 Yıl fakat tahmini ömür olarak "araç ömrü" kadardır diye yabancı sitelerde bahsedilmektedir.

Sadece EV modunda, düz bir yolda klima açık olarak 2km + - yol katedebiliyoruz, akü hiç bir zaman tam olarak bitirilmiyor, çünkü belki hemen duracak ve elektrik ile kalkış gerçekleştirilecektir, son 2 çizgi kaldığında termik motor hemen şarj moduna giriyor, duruyorsanız jeneratör, hareket ediyorsanız hem motor hem jeneratörünüz var demektir. Ayağınızı her gaz pedalından çekişte yaklaşık yarım sn'de yakıt kesiliyor ve şarj başlıyor, her türlü serbest hareket elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Son 2 çizgi hariç, Boş akü yaklaşık olarak yine 4 - 5km civarında dolabiliyor.

Bakım maliyetleri çok düşük. Ancak, 708 sayfalık ansiklopedik kullanıcı el kitabında şöyle bir ibare vardır; Motor yağı olarak 0W-20 kullanılmalıdır, eğer bulamazsanız 5W-30 kullanabilirsiniz, fakat bir sonraki değişimde muhakkak yine 0W-20 kullanmalısınız.

Şanzıman ve difransiyel sistemi diğer CVT'ler ile birebir aynı, onlarla arasındaki fark işletim sistemindedir.

Vites kolunun en alt sırasındaki B modunun asil görevi, dik uzun yokuş aşağı inişlerde motor kompresörü yaptırmak olduğu kullanıcı el kitabında da açıklanmıştır. B modu özellikle Karlı ve Buzlu ortamlar için değildir zira araçta ABS, EBD, VSC ve TRC sistemleri yağışlı ve kış şartları için hazırda beklemektedir. Bu tip yağışlı zamanlarda dik bir yokuş inilmekteyse yine takviye amaçlı kullanılabilir.

Uzun ve dik yokuşları tırmanırken, ECO MODE iptal edip, gaz kelebeğinin tepkime hızı artırılarak daha yüksek performans üretilmesi sağlanmış olmakta ve kimseden geri kalınmamaktadır.

En çok hoşuma giden donanımları;
Kumanda kesinlikle cebinizden çıkmıyor, araca yanaştığınızda kapı kolunu tutup açıyorsunuz, indikten sonra kolun sol tarafında bulunan 2 çukur çizgiye parmağınızla dokunarak kilitliyorsunuz. Motor, Mavi Start düğmesiyle çalışıyormuş gibi yapıyor. Bagaj kapısıda, tutamağının sol tarafındaki geniş yumuşak kısımla açılıyor, hemen sağ tarafındaki yumuşak nokta bölge kilitliyor. Şehir içindeki çok dik bir yokuşta el frenini çekmeden ve geri kaymadan HAC ile kalkış yapabilmekle teknolojinin ne kadar çok konfor ve güvenlik yaşatabildiğinin bir göstergesi olmuş. Orjinal CC elbette hala güzel bir donanım. Otomatik yanıp sönebilen Lens BiHalojen farlar çok keskin ışık hüzmesiyle oldukça başarılılar. Corolla gibi büyük bir araçtan sonra böyle küçük bir araca geçmek dışardan korkutsada, içine binince yeterlinin üzerinde hacime sahip iç mekanıyla insanı rahatlatabiliyor. Araca giriş sırasında torpidonun her iki yanından halıların aydınlatılmasıda sınıfının üstünde kalite hissettiriyor.

Güç, Konfor ve Donanım olarak kendisinden çok daha büyük şeyler ile kullanıcılarına hizmet eden bu aracın tek eksik yanı; Klima kumandalarının altında kalan çok geniş ve boş bölgede bir veya iki kapaklı gözün bulunmaması, diğer aracımdan çıkan gözlük, garaj kumandası, yakıt kartları gibi günlük kullandığım eşyaları koyabileceğim bir yerin olmayışı. Umarım bu eksiklik bir sonraki yıllarda giderilir.

Boş deposu, 36L 95 Oktan Kurşunsuz benzin ile dolan aracın, 2 yolculu ve klimalı yakıt tüketim değerleri şu şekilde;

Şehir içi: 4.4L/100km Şehir dışı: 110km/h - 4.7L/100km

Toyota web sitesinden alınan yandaki linkte, peşpeşe bir kaç video ile güzel bir Hybrid Synergy Drive teknolojisi anlatımı: http://www.toyota.com.tr/innovation/hybrid.tmex
deniz13.08.2013
Multimedia sistemi gayet güzel çalışıyor. Torpido gözünde usb ve jak girişi var. İpodumu takar takmaz ekranda gayet güzel devreye girdi. External harddiski de görüyor. Ayrıca cep telefonumu bluetooth ile kolaylıkla tanımladım, kayıtlarımı aldı ve kullanması çok kolay, hands free, ses kontrolü, hızlı arama ve arama tarihçesi kullanışlı. Dokunmatik ekran oldukça pratik.
Navigasyon tuşu da ayrıca var fakat ilave bir küçük cihaz gerektiriyormuş;servis (işçilik dahil) 1400TL tuttuğunu söyledi; şimdilik çok pahalı bence. Belki kampanya yapıp ucuzlatırlar.
Torpido gözünü soğutmak da mümkün; klimanın bir çıkışını da torpido içinden açabiliyorsunuz; en azından içecekleriniz serin kalıyor.
Farlar xsenon değil ama çok yeni teknoloji ve aydınlatma gayet iyi, ön ve arka ledler çok başarılı ve gösterişli.
Tekin11.08.2013
Klimalı olarak araçta 2 kişi, 59km/h geçmemek kaydiyle şehir içi 4L ile 4.4L/100km. Şehirdışı yine aynı ağırlık ve klimalı, 110km/h sabit hız ile 4.8L/100km olarak yakıt tüketimi var. Tek başınıza ve klima kapalı olarak 1L bu tüketim değerlerinden düşebilirsiniz.
Erkan06.08.2013
Elekrik motorları sayesinde torku da inanılmaz güzel. Benzinli motorların çok daha uzun ömürlü, bakımları tasarruflu ve sade olması nedeni ile oldukça uzun ömürlü gelişmiş bir benzinli motoru var. Üstelik elektrik motorunun devreye girmesi ile benzinli motorun kısmi olarak devreden çıkması, start stopu nedeni ile frende tümü ile stop etmesi, motor ömrünü uzatıyor. Bu araç rahatlıkla 10 yıl 500 bin km yi adeta "tık" demeden görür. Ben çok beğendim, özellikle eşi için alanlar ile şehir içi kullanım amaçlayanlar için ideal, üstelik sorunsuz bir benzinli otomatik var ki, dizel otomatiklerle kıyas kabul etmez... Donanım ise zaten herşeyi ile tam. Fiyatına da laf etmeyeceğim ancak Toyota 'dan bu araca "24 ay sıfır faiz" kampanyası istiyorum, örneğin 24 bin tl ye....
deniz01.08.2013
mesut bey inanın aynı kararsızlığı ben de yaşadım. büyük bir arabaya ihtiyacınız varsa, aileniz kalabalıksa, bagajınızda yük taşıyorsanız yeni dizel daha iyi bir seçenek. Kolay park etmek ve dar yerlerde manevra yapmak istiyorsanız, genelde tek yada iki kişi biniyorsanız ve özellikle şehir içinde daha tasarruflu olsun istiyorsanız hibrit daha uygun. kırmızı ışıkta durduğunuzda veya beklemedeyken benzin sarfiyatı sıfır. hibrit 40-60 km arası elektrikle çok rahat ve sessiz gidiyor. hatta düz yolda gaza çok nazikçe basarsanız 90 km ye kadar elektrikle gidiyor. eğer şarjınız azalırsa benzin motoru (duruyor da olsanız) otomatik devreye giriyor ve yeterli şarja ulaşınca hemen devreden çıkıyor. şarj süresi çok kısa, ayrıca yolda giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde veya fren yaptığınızda benzin motoruna ihtiyaç olmadan araç bataryalarını şarj ediyor. hele yokuş aşağı inerken sürekli şarj kazanmak inanın çok keyifli. aracı seri kullanırsanız genelde benzin motoru devrede oluyor ve tabi ki benzin sarfiyatı artıyor. bu durumda elektrik motoru da arada devreye girip benzin motorunun yükünü azalttarak tasarruf yaptırıyor. bütün bunlara sizin müdahaleniz gerekmiyor, sistem otomatik seçimini yapıyor. ama gene ortalama yakıt sarfiyatı 5lt/100 km civarında. ayrıca hibritteki vites kutusu cvt , dizeldeki yarı otomatikten daha iyi
tuta01.08.2013
bu otomobil fren enerjisi ile şarz oluyor eletrik prizi ile degil prius hem eletrik ile hem fren ile 20-40 km lik gidilebiliyor prius ile ama yaris fren ile oldugundan batarya ne kadar dolu ise o kadar gider
mesut sağlam31.07.2013
Araba alacağım ama inceledikçe kafam karışıyor.... yeni toyota dizel ile bu hybrid arasında kaldım... çok spor kullanan biri değilim ve daha çok şehir içi kullanacağım. Asıl merak ettiğim bu araç şehir içi 50 km ile gidildiğinde hep elektrikle mi çalışıyor? Hep 50 ile gitsem mesela hep elektrikte mi kalıyor? Sonra hız yükselip benzinli kullanıldığında mı şarj oluyor? Kullanıcılar ve bu işten anlayanlardan yorum ve yardım bekliyorum....
deniz29.07.2013
selam, ben on gün önce aldım, çok memnunum. göründüğünden daha konforlu. süspansionu ve direksiyon hafifliği çok başarılı. şehir dışı ağırlıklı kullanıyorum. ortalama 5 lt civarında yakıyor. yani 35 lt depo ile 650-700 km gidiyor. 140 la giderken bile güven veriyor. teknoloji seven , yarış yapmayı sevmeyen arkadaşlara tavsiye ederim. nazik kulanımda çok başarılı ve sevimli. benzinli arabada kaybedilen atıl enerjiyi elektriğe çevirip tekrar kullanıyor. çevreye saygılı ve sessiz. manevra ve park kabiliyeti çok iyi. bir sonraki nesilde tavanda güneş kolektörleri olmalı ve içi biraz daha lüx olsa iyi olur
bjk14.07.2013
K-max beye katılmıyorum bizim 1.3 multijet doblomuz vardı araba 0 km den beri taksi olarak kullanıldı şuan 390.000 km de ve hala taksi.o km ye gelene kadarda hiç bir sorun çıkarmadı
cafer tapar16.06.2013
ortalama şehir içi yakıtı ne kadar bilgi veren olursa sevinirim teşekkürler
rommel6901.04.2013
arkadaşlar sorun şu ki petrol fiyatlarının nereye gideceğini kim bilebilir ki ? hayatımızı devamlı araplara mı entegre edecegiz evet fiyat pahalı olabilir ama teknoloji çok önemli. sessiz ve sorunsuz bir motor şehir içinde benzin almıyorsun bile. öyle ki ayrı bir şarz istasyonu aramıyacaksın. renault zoe'ya bakalım 220 km menzil var ama oda her zaman değil 150 km diyelim. ayrıca batarya için 60 avro renault alıyor (ayda) tavsiyem hiç arkanıza bakmamanız toyota her açıdan daha iyi
ömer15.02.2013
erkan bey araçta çift motor var araç zorlandığı yerde iki motor birlikte çalışıyor oda 100 beygiri geçiyor
Erkan08.02.2013
Otomatik için 75 hp yeterli geliyor mu (hybrit için) kullanıcılar yanıt verebilir mi ltf,
K-max12.12.2012
CR-Z şeker gibi araba ama hibrid sistemi fazla bir ekonomi sağlamıyor. Ayrıca arka koltuk yok sayılır. Çocuklar olmasa kesinlikle almayı düşünürdüm, hatta şimdi bile kendimi zor tutuyorum.
m.akif06.12.2012
ayrıca sınıfına göre de bi fiyat sıkıntısı söz konusu.Hondanın CRZsi daha estetik daha hızlı ve işçiliğini belli eden bir araba ve fiyatı 59bin lira.B segmenti için bu fiyatla piyasaya girmesi bence çok zor olacak.şahşen 52bin verip yarise binene kadar 7 binTL farkla CRZye sahip olmak daha doyurucu bir his verir.
vaylis06.12.2012
co2 uygulanacagını biliyorum ama ne zaman bu japonlar eletronik firmaları gibi sonları iyi degil niye dersen turbo yapmıyorlar cesaret edemiyorlar co2 salınıma göre vergi alırlarsa türkiyedede işleri biter herkez 1000 ve1,2 turbo daha az yakan daha güçlü olanı vergisi en düşük olanı alır atmosferik olan kaybeder teknolojiye direnen her zaman kaybeder
K-max06.12.2012
Motor hacmini azaltarak ekonomik araç elde edemezsin. Motor sisteminin yüksek verimle çalışması çok daha önemli. Verimli motor 1 litre yakıtın içerdiği spesifik enerjiyi yüksek oranda hareket enerjisine çeviren motordur. En ileri teknoloji motorlar bile hala %40 verim oranını zar zor geçebiliyor. Yakıt ekonomisi için 2. en önemli şey ise aracın toplam ağırlığı ve gövdenin aerodinamisidir. Ağır araç şehir içinde çok yakar. Aerodinamisi kötü olan araç şehir dışında çok yakar. Atkinson sistemli motorlar düşük devirlerde çok az tork ürettikleri için Yaris'deki 1,5 litrelik motor bile alt sınırı zorluyor. 1 litrelik motor kullanırlarsa ne olur bilemem. Ayrıca 1,6 litreye kadar ÖTV oranı aynı. Sadece 1,3'ün altında MTV daha düşük. Plug-in Prius'taki akü araca extra 150 kg ve +$5000 (Amerika fiyatı) ekliyor. Bizdeki vergilerle bu $8000 geçer. Yaris'in fiyatı da 70 bine yaklaşır. O fiyata da BMW 116d alınır.:))
m.akif05.12.2012
mesele vergi dilimi degil.biraz haber izliyosan eger birkac yildan itibaren avrupa standartlarinda co2 salinimina gore vergi dilimi uygulanacagindan haberin vardir sayin vaylis.o vakit senle bi daha tartisalim konuyu.
vaylis05.12.2012
maksat ekonomiyse 1000 motor koy vergi diliminden kar et benzinden kar et fiyattan kar et ekonomi budur 52000 tl nerede ekonomi yada priustaki gibi 20 km falan şarj edilebilir batarya koy 20 km batarya ile gitsin o zaman bu parayı göze alınabilir
K-max05.12.2012
Kesinlikle katılıyorum. Küçük hacimli dizel motorların en kalitelileri bile 100 bin km den sonra cok masraf çıkarıyor. Benzinli Toyota motorları 300-400 bin km yi rahatça görüyor. Üstelik bunlar standard Otto motorları. Prius ve Yaris hybridde kullanılan benzinli motor Atkinson motorudur. Daha düşük net sıkıştırma oranı ile çalıştığı için Atkinson motorlar çok daha uzun ömürlüdür. Bir de hybrid sistemde içten yanmalı motorun sadece gerektiği durumlarda çalıştığı göz önüne alınırsa bu motorlar sonsuza :) kadar çalışır gibi geliyor bana. Toyota hybrid bataryaları da ömür olarak 10 yılı geçiyor. Prius için yeni batarya fiyatı ise 2600-3400 USD arası. Yani yıllık 300 USD batarya gideri var. Benim şu anda kullandığım standard benzinli aracımın yıllık bakım onarım masraflarının Yaris in benzin+elektrik sisteminin bakım masraflarından çok daha yüksek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Kısaca, yakıt tasarrufunun tamamı yanımıza kar kalır. CO2 emisyonundaki düşüş de hediyesi.
m.akif05.12.2012
50bin km. sonra puntoyla servise abone olursun ama bi toyota motoruyla hafif bakımlarla 150bini görebilirsin.İşte sıkıntı burda.Toyota gibi motor kalitesi ve hibrit tecrübesi tartışılmıcak bir markaya 1.3 punto argümanıyla iddaalarda bulunuyosun.
K-max05.12.2012
35 bin TL'lik boş dizel Punto ile, sınıfındaki diğer araçlara göre oldukça dolu ve otomatik şanzımanlı Toyota Yaris'i mukayese etmek pek doğru gelmedi bana. Ayrıca aynı serideki dizel otomatik Yaris ile hybrid Yaris arasında fiyat farkı yok denecek kadar az. 10 yıldan fazla bir süredir aynı hybrid sistemi ile çalışan Prius modeli, bakım onarım maliyetleri açısından dünyadaki en iyi ilk 5 e girer sanırım. Hybrid sistemli araçlar bize biraz yabancı olsa da, Toyota firması bu konuda kendisini kanıtlamış durumda. Aracı hala satın almamış olmamın tek sebebi, 2013 yılında gelebilecek muhtemel ÖTV indirimidir. Tam elektrikli araçlardaki gibi bir indirim uygulanırsa, aracın fiyatı 40-44 bin aralığına düşmesi gerekir. Şimdi araca 50+ bin ödeyip üç beş ay sonra 8-9 bin darbe yemek acı olur biraz. Bunun haricinde ekonomi, bakım onarım ve kullanım açısından, aynı sınıftaki hiç bir dizel araç hybrid Yaris ile boy ölçüşecek seviyede değil.
forrza14.11.2012
vaylis adlı arkadaşa katılıyorum. aracın fiyatı çok yüksek, 40 bin tl civarı olmalı en fazla.
vaylis14.11.2012
bu fiyata ekonomi nerde fiyatın 1,3 puntosu 35bin tl arada 15bin tl fark var 15bin tlye ortama 6 litre mazottan 50bin km yapılır arızalandıgında tamiride ayrı dert
AMOR14.11.2012
Rutin Bakım maliyeti, pil maliyeti vb konularda bilgisi olan bar mı?
erkin08.11.2012
arkadaşlar ben aldım bu arabayı super .herşeyi güzel kullanması çok zevkli çalıştığını bile anlamıyorsun elektrigi yeri geldiğinde kendisi kulanyor benzinli motoru da otomatik olarak gerektiğinde kullanyor . pili hızlı doluyor ,cimri bir otomobilmiş içi göründügünden geniş .bu usteki resim normal yarisnki hibrit daha sportif önden .
Yorum Yaz
İsminiz
Yorumunuz (Lütfen küçük harfler ile yazınız)
Onay Kodunuz

Onay Kodunu Giriniz


Paylaş
Eklenme Tarihi : 08.10.2012
İncelenme Sayısı : 91,913
SIFIR KM ARAÇ ARAMA
Araç Türü
Yakıt Türü
Silindir Hacmi
Vites Tipi
Kasa Tipi
Maksimum Fiyat
Sıralama Şekli
BİZİ TAKİP EDİN